کاخ سفید درصدد دامن‌زدن به ایران‌هراسی است

محمدحسن آصفری در واکنش به هراس ایالات متحده از روابط تهران-مسکو در سطوح مختلف، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان توسعه مسالمت آمیز روابط با کشورهای دنیا خصوصا همسایگان بوده و در این راستا هیچ نیازی به دریافت مجوز از آمریکا وجود ندارد.

 

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها کشورمان را مانع اجرای سیاست ها و دسیسه هایشان در منطقه می دانند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود کاخ سفید از هر موضوعی به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می کند تا با فضاسازی به ایران هراسی دامن بزند که روابط کنونی تهران-مسکو یکی از مصداق های آن بشمار می رود.

وی با بیان اینکه دامنه نفوذ ایران امروزه به آمریکای لاتین نیز گسترش یافته لذا همکاری های نزدیک میان ایران و روسیه امری واضح است زیرا دو کشور همسایه یکدیگر هستند، ادامه داد: بر این اساس باید اذعان کرد اینکه امروزه آمریکایی ها کشورمان را متهم به فروش تسلیحات به روسیه می کنند امری غیر عادی است زیرا محدودیت‌های مربوط به تسلیحات برای کشورمان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در سال ۲۰۲۰ رسما پایان یافته است. این مهم در حالیست که مسئولان کشورمان بارها خواستار بررسی قانونی موضوع از طریق مقامات اوکراینی شدند تا شفاف سازی صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان نباید فراموش کرد واشنگتن بخش مهمی از بودجه خودش را از طریق فروش تسلیحات به کشورهای دنیا تامین می کند لذا برای استمرار این موضوع باید در دنیا همواره آشوب و تنش وجود داشته باشد.

کاخ سفید درصدد دامن‌زدن به ایران‌هراسی است

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران خواهان مذاکره و گفتگو برای رفع بحران اوکراین است، خاطرنشان کرد: همکاری های ایران و روسیه برای ایجاد امنیت و صلح در منطقه خصوصا ناحیه خزر امری اجتناب ناپذیر است و این در حالیست که امروزه تسلیحات آمریکایی و اروپایی که در اختیار اوکراین قرار می گیرد آتش جنگ در منطقه را شعله ور تر می کند.