خواهرخواندگی ایروان و تهران؛ زاکانی به ارمنستان دعوت شد

  شهرداران « ایروان » و « تهران » روز چهارشنبه در دیدار باهم بر افزایش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل و محیط زیست تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» «هراچیا سرکیسیان» شهردار ایروان که طی دیدار رسمی به تهران سفر کرده است، با «علیرضا زاکانی» شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، سرکیسیان و زاکانی در این ملاقات با تاکید بر اهمیت همکاری بین دو پایتخت خاطرنشان کردند که توان و چشم انداز مناسبی برای توسعه و گسترش همکاری دوجانبه وجود دارد.در این نشست رسمی، توافقنامه خواهرخواندگی ایروان و تهران امضا شد.

شهرداران ایروان و تهران همچنین برنامه کاری بین دو پایتخت را امضا کردند که به موجب آن طرفین به همکاری در زمینه حمل و نقل، توسعه شهری، فرهنگ، حفاظت از محیط زیست و شماری دیگری از حوزه‌های اقتصاد شهری متعهد شدند. شهردار ایروان با تشکر از علیرضا زاکانی، وی را برای بازدید از ایروان دعوت کرد.

اخیرا نیز معاون وزیر خارجه ارمنستان در دیدار با همتای ایرانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورش قدردانی کرد.

در جریان گفت‌وگوهای مشورتی سیاسی بین «علی باقری»  و «مناتساکان صفریان» معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در تهران، دو طرف ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای، بر ضرورت برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی و تقویت همکاری‌های درون منطقه‌ای تاکید کردند.

باقری در این دیدار گسترش همه جانبه همکاری‌های ایران و ارمنستان را به نفع دو ملت و در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه قفقاز جنوبی خواند و عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش این همکاری ها را مورد تاکید قرار داد.

خواهرخواندگی ایروان و تهران؛ زاکانی به ارمنستان دعوت شد

صفریان نیز ضمن تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورش و با اشاره به اراده ارمنستان برای توسعه همکاری‌های دو کشور، خصوصا در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور به روند خوب رو به رشد خود ادامه دهد.

رئیس پارلمان ارمنستان نیز اخیرا در توییتی به زبان فارسی نوشت: «ایجاد سرکنسولگری ایران در "قاپان"، پیام مهمی است و ما مترصد اقدام متقابل و ایجاد سرکنسولگری ارمنستان در "تبریز" هستیم.»