اروپا می‌داند پاسخ ایران به تروریستی خواندن سپاه کوبنده خواهد بود

سید علی آقازاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با افکارنیوز درمورد فشارهای اخیر اروپا به جمهوری اسلامی ایران و تصمیم برای قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی تاکید کرد: اروپایی‌ها به دنبال بازی روانی و فشار به جمهوری اسلامی هستند و می‌خواهند درظاهر و باطن راه آمریکا را به صورت شفاف علیه ایران ادامه دهند.

وی افزود: هرچند پارلمان اروپا قراردادن نام سپاه پاسداران در گروه‌های تروریستی راتصویب کرد اما عدم تصویب آن توسط اتحادیه اروپا مسائل بسیاری را آشکار کرد.

آقازاده ادامه داد: اروپایی‌ها می‌دانند تصویب چنین تصمیمی برای آن‌ها تبعات جبران‌ناپذیری دارد و قطعا جمهوری اسلامی دربرابر این اقدام آن‌ها منفعل نمی‌نشیند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سپاه همواره حمایت‌گ ملت‌های ستم‌دیده و مبارزی قوی علیه تروریسم در منطقه غرب آسیا بوده و هست. اما اروپا اثبات کرده که از خودش استقلال و اراده مستقلی ندارد و دنباله روی صهیونیست‌هاست. اما باید بدانند همامطور که طی روزهای اخیر تاکید کردیم خطای محاسباتی اروپا ‎مصوبه قاطع مجلس شورای اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

اروپا می‌داند پاسخ ایران به تروریستی خواندن سپاه کوبنده خواهد بود

وی تصریح کرد: بارها تاکید کرده‌ایم و باز هم با چنین اتفاقی ثابت شد همان‌قدر که آمریکا غیرقابل اعتماد است اروپا هم غیرقابل اطمینان است. اروپا همواره وابسته بوده و اکنون نیز سیاست مستقل خود را از دست داده‌اند.

آقازاده درانتها خاطرنشان کرد: اروپا خودش عامل اصلی پرورش تروریست در منطقه است و این مسئله بر کسی پوشیده نیست که آن‌ها هیچ استقلالی از خود ندارند. اما می‌دانند اگر اقدامی علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران انجام دهند بسیاری از معادلات سیاسی بهم می‌ریزد.