مدیران صنعت خودرو به منافع مدیریتی توجه دارند نه صنعت و جامعه

حسینعلی حاجی دلیگانی ، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص وضعیت بازار خودرو و آخرین تصمیمات برای رسیدگی به آن گفت: در مجموع اکنون و چهار مسئله اصلی و اولویت در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها مسئله خودرو است که تا به الان حل نشده باقی مانده است.

وی افزود: از وزارت صنعت معدن و تجارت انتظار می‌رود این موضوع را در مجموع با هماهنگی‌های لازم در دولت حل و فصل کند و واقعاً جای گله‌مندی بسیاری از این بابت وجود دارد. لذا گله‌مند هستیم که وزیر صنعت بعد از یکسال و نیم می‌توانست این مسئله را حل و فصل کند اما نکرده است.

حاجی دلیگانی اظهارداشت: به هر حال در فضای تلاطمی فعلی خودرو عده‌ای سودهای هنگفت به جیب می‌زنند و عده‌ای نیز تمام داراییشان را در این بازار می‌گذارند متضرر می‌شوند و این وضعیت پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: مشکل اساسی که در بخش‌هایی از سطوح مدیریتی صنعت شاهد هستیم این است که برخی از مدیران ژست مدیر توانمند به خود می‌گیرند اما در واقعیت توانمند نیستند و صرفاً قیافه مدیر موفق را به خود می‌گیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به طور مثال در گزارشاتی که ابتدای هرسال در مورد بودجه شرکت‌های دولتی به عنوان برنامه ارائه می‌شود عددی به عنوان زیان‌ده بودن این شرکت‌ها زیان‌ده نوشتا می‌شود اما وقتی که زمان برگزاری مجامع شرکت‌ها می شود می‌بینیم که تعداد آن شرکت‌ها چندین برابر سوددهی از خود نشان می‌دهند.

مدیران صنعت خودرو به منافع مدیریتی توجه دارند نه صنعت و جامعه

او افزود: به نظر من این مسئله به دلیل انتخاب نادرست افراد و شایستگی و توانمندی‌های آن‌هاست. به طور مثال هنگامی که قرار است مدیریت کنند فقط شعار می‌دهند و ژست می‌گیرند اما از طرف دیگر حقوق و مزایای آنچنانی دریافت می‌کنند و بازده و عملکرد خاصی ندارند.

حاجی‌دلیگانی درانتها یادآورشد که به همین دلایل وضعیت بازارها هر روز بدتر می‌شود و همین مسئله باعث ضعف اقتصاد و ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه است. بنابراین در شرکت‌های خودروسازی نیز همین فضا حاکم است. لذا به منافع مدیریتی توجه دارند.