شرط از سرگیری مذاکرات هسته ای حفظ منافع کشور است

حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی ، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد احتمال از سر گیری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و غرب به واسطه پیام‌های اخیر آمریکا گقت: در حوزه مذاکرات و برجام، مصوبه مجلس شورای اسلامی را داریم که بهترین کمک به دولت بود و قانونی است که باید اجرا شود.

وی افزود: از طرف دیگر یقین داریم که غربی‌ها خیلی مایل نیستند به خواسته‌های مشروع نظام جمهوری اسلامی تن بدهند و به واسطه خوی سلطه‌گری که داشتند همواره قصد داشته و دارند به صورت یک جانبه اگر گفتگو یا مذاکراتی بوده است، حضور داشته باشند و مباحث را کاملا  به نفع خودشان تمام کنند.

جعفری بروجنی اظهارداشت: تنها درصورتی این معادله می‌تواند برعکس شود که واقعاً دستشان خالی باشد و طرف مقابل با دست پر در مذاکرات حاضر شود در غیر این صورت به این راحتی تن به عدالت و رعایت حقوق ملت‌ها نمی‌دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این در خط مشی غربی‌ها وجود ندارد ‌‌که حقوق و خواسته ملت ها را بپذیرند. اما آنچه که دولت در بحث‌های جدید اعلام کرده این است که فقط در چارچوب برجامی که توافق کردیم پیش خواهیم رفت.

او بیان کرد: برجامی که غرب می‌خواهد با برجام فعلی و اصلی تفاوت دارد اما دولت اجازه ندارد فراتر از آن صحبت و مذاکره داشته باشد. چرا که هربار خود غربی‌ها میز مذاکرات را ترک کرده‌اند و این سیکل تکراری نشان می‌دهد که ما همواره به مواضع خودمان پایبند بوده‌ایم.

جعفری بروجنی گفت: اکنون نیز اگر در همان چارچوب برجام منافع ایران تامین شود فقط در همان خطوط تعیین شده مذاکره خواهیم کرد. دولت آمادگی این را دارد که در همین مسیر مباحث را پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمریکا و غرب تمایلی به پایبند بودن به خطوط قرمز و چارچوب ایران ندارد. از طرفی شاهد بودیم که طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر اروپا و آمریکا تلاش داشتند از ناآرامی‌های داخلی کشور ما سوء استفاده کنند.

شرط از سرگیری مذاکرات هستهذای حفظ منافع کشور است

این نماینده مجلس یادآورشد که آمریکا سعی داشت از این حربه علیه جمهوری اسلامی بهره ببرد. به همین علت مذاکرات تا حدودی به حالت معلق درآمده است و چنین رفتاری نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند مسیر خودشان را طی کنند.

جعفری بروجنی درانتها اظهار داشت: زمانی می‌توانیم به اهدافمان در مذاکرات برسیم که مجدد قدرتمند پشت میز بنشینیم و به اصول خودمان پایبند باشیم. هرچند باید آگاه باشیم که که آمریکا به این راحتی تن به خواسته‌های مشروع جمهوری اسلامی نمی‌دهد.