آمریکایی‌ها اعتراف کرده اند، فشار حداکثری علیه ایران شکستی فاحش خورده است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گویی تلویزیونی در تحلیل حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ، گفت: دشمن از مجموعه گزینه‌ها علیه ایران استفاده کرده است.  یکی از سخت‌ترین موارد، جنگ است که آن را هم ۸ سال به ایران تحمیل کردند. خودِ آمریکایی‌ها گفتند فشار حداکثری علیه ایران شکست فاحش خورده است.

جلیلی ادامه داد: دشمنان با اهرم‌ها و فشار‌های خودشان برنامه‌ریزی کرده‌اند که به مقابله با جمهوری اسلامی بپردازند. این سؤال را این طور مطرح می‌کنم که امروز بعد از ۴۴ سال اگر یک نگاهی بیندازیم به مجموعه و فهرست اقداماتی که در توان آن‌ها می‌توانست باشد، کدامیک از آن‌ها را استفاده نکردند؟

وی تصریح کرد: ما وقتی نگاهی به ۴۴ سال گذشته می‌اندازیم، دشمنی که بار‌ها از گزینه‌های روی میز حرف می‌زند، به نظر می‌رسد هر گزینه‌ای که در امکانش بوده است را در این ۴۴ سال استفاده کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: ۴۴ سال شما هر گزینه‌ای را که دارید در سخت‌ترین شکلش علیه یک ملت یران به کار بردید. از همان روز‌های اول انقلاب ناامنی و ترور؛ چقدرش را استفاده کرده‌اید. ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندید.

جلیلی تأکید کرد: رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و رئیس قوه‌قضاییه این کشور را شهید کردند، تا مردم کوچه و بازار و مردم عادی؛ این را با همه توان‌شان استفاده کردند. امروز هم می‌بینید همان تروریست‌ها ملجأشان پایتخت‌ها و مراکز آن‌ها است و از آنجا دارند پشتیبانی می‌کنند.

جلیلی گفت: هشت سال سخت‌ترین جنگ را تحمیل کردند، همین‌هایی که امروز اشک تمساح برای ملت ایران می‌ریزند، سردشت و مردم آن منطقه را بمباران شیمیایی کردند، زن و مردم و پیر و جوان را بمباران شیمیایی کردند. این رفتارشان را ببینید یا فشار اقتصادی که خودشان اعلام کردند مثل تحریم‌های فلج‌کننده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی می‌گفتند می‌خواهیم فشار اقتصادی بیاوریم این یک فشار معمولی نبود. تمام این فشار‌ها را آوردند، مثلاً می‌گفتند نمی‌گذاریم جمهوری اسلامی حتی یک بشکه نفت بفروشد، اما نتیجه این تلاش‌ها چه شد؟ همین سال گذشته بود که مقامات رسمی آمریکایی‌ها گفتند فشار حداکثری علیه ایران شکست فاحش خورد این عین اظهارات‌شان است.

جلیلی در همین زمینه اضافه کرد: من می‌خواهم بگویم این‌ها اظهاراتی است که خودشان بیان کرده‌اند و این تحلیل ما نیست، خودشان این را اعلام کردند. در همین قضیه نفت که می‌گفتند ما نمی‌گذاریم حتی یک بشکه هم بفروشید، می‌بیند بودجه نفت سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ما تفاوت زیادی دارد و مشخص است چه میزان نفت با چه قیمتی می‌فروشیم.  

وی تأکید کرد: ما در چنین شرایطی که فشار حداکثری و گزینه نظامی‌شان جواب ندارد، ترور و هدف قراردادن تأسیسات و افراد ما هم جواب نداد، اگر الان آن فهرستی که آن‌ها می‌توانستند بگویند که این کار‌ها را علیه جمهوری اسلامی انجام داده‌ایم، همه این کار‌ها را انجام داده‌اند، اما در چه نقطه‌ای هستیم؟ در نقطه‌ای که ملت ما امروز با افتخار چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلابش را جشن می‌گیرد و وارد چهل و پنجمین سال می‌شود و این ارزشمند است.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرده اگر می‌خواهیم از ابزار نظامی استفاده لازم را بکنیم، بهترین شانس‌مان از بین خواهد رفت. این‌ها اظهارات آن‌ها است.

جلیلی در ادامه اظهار کرد: یکی از این اندیشکده‌ها نیز می‌گوید ما اگر این فرصت را از دست بدهیم باید چندین سال دیگر منتظر شویم و من از تصور این موضوع وحشت می‌کنم و می‌لرزم. با این حرکت و سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها پای کار آمدند و بعد چه شد که حماسه ۲۲ بهمن دیروز که اتفاق افتاد موجب رسیدن به نقطه عطف جدید شد.  

وی افزود: عرض بنده این است که این نقطه عطف را باید دقیق شناخت. این نقطه عطف می‌تواند نقطه اوج و پیشرفت باشد.

آمریکایی‌ها اعتراف کرده اند، فشار حداکثری علیه ایران شکستی فاحش خورده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ما امروز در نقطه‌ای هستیم که یک طرف که زمانی تهدید می‌کرد گزینه روی میز آخرین گزینه است، رسیده بود به اینکه سطح روابط را با این‌ها کاهش دهد، امروز به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم؟!، همان کشوری که رئیس‌جمهورش بیان می‌کرد که ایران در آستانه انقلاب است و با یک دلقک عکس می‌گرفت، چند روز سفیرش استوارنامه‌اش را تقدیم رئیس‌جمهور ما کرد، همین‌هایی که تهدید می‌کردند.

جلیلی خاطرنشان کرد: دشمنان از آخرین ابزارهای‌شان که از سر استیصال بود، به بحث‌های این مدلی رسیدند؛ این نقطه را باید قدر دانست و فهمید. یعنی ملتی که اگر توانستند در این مباحث این طور حماسه بیافریند و تولید قدرت کند، حالا همین حماسه را در اقتصاد، صنعت و کشاورزی نیز می‌آفریند.