آخرین وضعیت بررسی بودجه ۱۴۰۲

علیرضا شهبازی ، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز از آخرین وضعیت بررسی لایجه بودجه سال 1402 گفت: اکنون هیچ اختلاف نظری درمورد لایحه بودجه بین مجلس و دولت وجود ندارد و کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ درحال بررسی کارشناسانه و تخصصی ابعاد مختلف این سند مالی است.

وی افزود: تمام تلاش این کمیسیون در راستای بهبود لایحه بودجه و واقعی کردن منابع مشخص شده آن، توسط دولت است.

شهبازی گفت: اکنون یکسری نظرات در کمیسیون تلفیق درمورد این لایحه مطرح شده و اصلاحاتی نیز بر این اساس صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون بودجه ادامه داد: امید است زمانی که به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود کمترین ایراد را داشته باشد اما مطمئنا تمام نمایندگان در آن زمان سعی می‌کنند کوچک‌ترین اختلاف نظری که با لایحه بودجه دارند را برطرف کنند و اظهارنظر خواهند کرد.

آخرین وضعیت بررسی بودجه ۱۴۰۲

*در هفته جاری نظرات کمیسیون تلفیق درمورد بودجه به صحن علنی ارائه می‌شود

شهبازی اظهارداشت: اکنون تقریبا همان لایحه‌ای به دست آمده که دولت ارائه کرده است و نمی‌توان گفت تغییر بسیار مشهودی صورت گرفته است. به نظر می‌رسد کمیسیون تلفیق در هفته جاری نظرات را به صحن ارائه کند و در هقته آتی صحن علنی درمورد لایحه بودجه جلسه‌ای خواهد داشت.

وی افزود: لذا صحن علنی پیشنهادات و نظرات نمایندگان را جمع‌آوری می‌کند و بررسی صورت می‌گیرد و به شورای تگهبان انتقال می‌دهیم و پس از نظر مثبت شورای نگهبان قانون بودجه ۱۴۰۲ به دولت ابلاغ می‌شود.

این نماینده مجلس ابرازکرد: باوجود آنکه دولت تاکید دارد درآمدها‌ و منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه محقق می‌شود اما مجلس درتلاش است تا این منابع را به واقعی‌ترین شکل ممکن تصویب کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس درانتها خاطرنشان کرد: اکنون نظراتی وجود دارد که ممکن است درآمدهای پیش‌بینی شده دولت محقق نشود. اما کمیسیون با هماهنگی دولت منابع را واقعی خواهد کرد تا کسری بودجه نداشته باشیم.