بازگرداندن اینترنت به حالت عادی نیاز جامعه است

کیومرث سرمدی واله ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز درمورد الزام بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و نامه ای که برای این کار از دفتر رئیس جمهور به وزیر ارتباطات زده شده است بیان کرد: شکی نیست که این اقدام نیاز جامعه است. بستر فضای مجازی ازاد یک بستری است که مردم در تمام دنیا و به ویژه در کشور ما از آن استفاده و کسب و کار خود را راه می اندازند و به درآمد می رسند. چه در فضاهای فرهنگی و چه فضاهای اقتصادی.

وی افزود: فضای مجازی به افزایش آگاهی مردم درمورد مسائل مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد و تاریخ و سیاست منجر شده است و بسیاری از تحقیقات و پژوهشات فرهنگی و سیاسی در این بستر انجام می شود.

سرمدی واله گفت: درست است که اسمش فضای مجازی است اما دراصل فضای واقعی است که تعاملات اساسی در آن صورت می گیرد و نیاز جامعه است و این بر کسی پوشیده نیست. اما متناسب با شرایطی که در تمام دنیا ممکن است پیش بیاید، این بستر برای مدتی در کشورمان محدود شد.

او تاکید کرد: لذا زمانی که این فضا شرایطی را ایجاب کند که امنیت و زندگی معمولی مردم را تهدید کند با محدودیت مواجه می شویم و طبیعی است که دولت ها سیاست های خودشان را درجهت مسیری که به سوءاستفاده از این فضا دامن نزند، حرکت می کنند.

کیومرث سرمدی واله

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اما من به نظر من زمانی که از دفتر رئیس جمهور به مسئول ذی ربط برای بازگرداندن اینترنت به حالت عادی نامه زده شده است یعنی این کار هم قابلیت اجرایی دارد و هم ضرورت دارد و باید به این الزام توجه شود.

سرمدی واله درانتها عنوان کرد: ممکن است گاهی مواقع یکسری مباحث مبنی بر ادامه دار بودن محدودیت و فیلترینگ در شورای امنیت ملی کشور یا محافلی که مسائل امنیتی نظام را رصد می کنند مطرح باشد اما آنچه که ما از دور می بینیم این است که زمان رفع محدودیت است و دولت نیز تصمیمش را برای اجرایی کردن این کار گرفته است.