مسئولان باید مردم را مَحرم و خود را موظف به پاسخگویی بدانند

محسن پیرهادی ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی کشور در سال جدید، گفت: بزرگترین و عیان‌ترین نقطه قوت یا فرصتی که در کشور از آن برخورداریم، انسجام و همبستگی ملی است که در بزنگاه های سیاسی همواره عیان شده و دشمنان را با شکست جدی مواجه کرده است. در ناآرامی‌های سال گذشته، دشمنان کشور و مردم با تمام قوا برای ضربه زدن به ایران با هم متحد شده بودند اما انسجام ملی و هوشیاری و آگاهی مردم توطئه‌های آنها را خنثی کرد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر نیز با توجه به تحرکات سازنده‌ای  که در عرصه سیاست خارجی در روزهای منتهی به سال 1402 شاهد بودیم، تقویت دیپلماسی در منطقه و استفاده از ظرفیت‌های سیاست خارجی با کشورهای همسایه  می‌تواند بهترین فرصت برای بازسازی و رفع موانع در حوزه اقتصادی کشور باشد. وی در همین زمینه تصریح کرد: جبران خسارات زیان باری که تحریم‌های ظالمانه امریکا و برخی کشورهای غربی در سالهای اخیر به کشور و مردم تحمیل کرده با استفاده از دیپلماسی اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه و کشورهای شرقی که اثرگذاری‌های غیر قابل کتمانی در اقتصاد جهانی دارند می‌تواند گامی به پیش و سازنده برای رفع چالش‌ها و مسائل تحمیلی اقتصادی به کشور باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی کارنامه مجلس یازدهم نیز گفت: اساس و همت کار نمایندگان در خانه ملت همواره بر رفع مشکلات از مردم، ارتقای سطح زندگی و تحقق حقوق شهروندی موکلان بوده است. اولویت های کاری مجلس در سه سال گذشته از رای به طرح شفافیت آرای نمایندگان، قوای سه گانه و سایر دستگاه های اجرایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گرفته تا قانون ساماندهی خودرو و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و...  موید نوع نگاه و دغدغه مجلس یازدهم برای خدمت به مردم  و رفع مسائل مردم برای داشتن زندگی  و معیشت بهتر است. وی در عین حال تاکید کرد: اگرچه در این میان برخی جریان ها در داخل و خارج مجلس با شیطنت سیاسی و رسانه ای قصد تضعیف عملکرد مجلس یازدهم را داشته اند اما عملکرد مجلس نه جنجال های رسانه ای بلکه کارنامه تقنینی ارزنده و عملکرد نظارتی بدون تعارفی است که از خود به جای گذاشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره پیش‌بینی انتخابات مجلس دوازدهم  که پایان امسال برگزار خواهد شد، گفت: طبق تقویم انتخابات، از نیمه دوم سال آینده شاهد تحرکات  جدی احزاب و گروه های سیاسی برای ورود در کارزار انتخابات هستیم، روندی که سبب پویا‌تر شدن سیاست داخلی و انشالله مشارکت پرشور مردم پای صندوق‌های رای خواهد شد.

پیرهادی درباره چشم انداز کشور در سال جدید، گفت: همان طور که اشاره کردم با تقویت دیپلماسی در سطح منطقه و پالس های مثبتی که برای احیای برجام مخابره می‌شود، به نظر می‌رسد چالش‌ها و مسائل تحمیلی به  اقتصاد کشور گام به گام مرتفع شود و با همراهی دولت و مجلس شاهد روبراه شدن  مسائل معیشتی مردم باشیم که در سالهای اخیر نجیبانه دشواری‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.

پیرهادی: مسئولان باید مردم را مَحرم و خود را موظف به پاسخگویی بدانند

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی درباره آرزوی خود برای مردم و کشور در سال جدید، بیان کرد: امیدوارم در سال جدید شرایط اوضاع اقتصادی کشور در مسیر بهبود و رشد قرار گیرد و شاهد رفاه اقتصادی مردم و امور معیشتی هموطنانمان باشیم.

پیرهادی توصیه‌ای نیز برای مسئولان داشت و در این باره گفت: امیدوارم در سال جدید مسئولان بیش از پیش خود را موظف و مقید به توضیح و ارایه گزارش به مردم بدانند، اگر مواردی بروز می‌کند که نیازمند توضیح، عذرخواهی و گزارش به مردم است، بی‌درنگ به میدان بیایند و مردم را محرم دانسته و از آنها کمک بگیرند، تقویت اعتماد عمومی و حفظ انسجام ملی جز با محرم دانستن مردم در همه امور میسر نمی‌شود و با رعایت این اصل مهم  زمین از توطئه آفرینی و کارشکنی معاندان و دشمنان داخلی و خارجی کشور گرفته می‌شود.