وظیفه دولت کنترل و مهار تورم است

احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رونق تولید گفت: رهبر انقلاب امسال نیز مانند سال‌های گذشته، طوری شعار سال را نامگذاری که به تولید مرتبط باشد. اما این ارتباط در سال جدید ابتدا به مهارکردن تورم تاکید می‌کند.

وی افزود: زمانی که تورم افسارگسیخته باشد دیگر کنترل کردن آن و سایر بخش‌ها و حوزه‌های اقتصادی بسیار دشوار خواهد بود. مانند اتفاقی که در سال‌های گذشته یا سال ۱۴۰۱ افتاد.

فلاحی تاکید کرد: نام‌گذاری سال جدید به نام تولید و تورم باز هم نشانه دیگری از اهمیت و مهم بودن این بخش است. اگر مسئولان امر به تولید توجه کنند قطعا تمام مشکلات اقتصادی ازجمله تورم، رکود، گرانی، تحریم و ... سهل خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: وظیفه دولت در سال جدید کنترل و مهار تورم است و شعار سال کاملا نقشه راهی برای آن‌هاست تا برنامه‌هایشان را براساس آن بچینند. اکنون فرصت خوبی است که دولت به وعده‌هایش عمل کند.

وی گفت: اما لازم است بدانیم که صرفا نباید به شعار و کارهای شعاری بسنده کرد. طی سال‌های گذشته تمام شعارهای سال درمورد تولید بوده است اما حتی قدم‌های کوچکی که برای ترمیم این بخش از اقتصاد برداشته شده است راضی کننده و به معنای اجرای شعار سال‌های گذشته نبوده است.

فلاحی اظهارداشت: همانطور که بالاتر گفتم وجود تورم افسارگسیخته موجب تمام مشکلات اقتصادی است و دیگر نمی‌توان بازارها را کنترل کرد. با تورم شاهد افزایش و رشد دلالی خواهیم بود به طوری که مردم مجبور می‌شوند برای تامین کالای مدنظرشان مانند خودرو، دست به دلالی بزنند.

شعار سال نقشه راه دولتمردان خواهد بود‌

عضو کمیسیون آموزش مجلس درانتها خاطرنشان کرد: مهار تورم در ابتدا یعنی جلو دلالی با خلاقیت‌های اقتصادی گرفته شود، دولتمردان از نظر کارشناسان این حوزه بهره گیرند و مصوباتی را اجرایی کنند که به وضعیت متشنج دامن نزند.