حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام شجاعانه دولت بود که نیاز به نظارت بیشتر داشت

حسین امامی راد ، نماینده مردم چناران، شاندیز و طرقبه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ فراز و نشیب‌های بسیاری زیادی در حوزه اجتماعی و اقتصادی داشتیم و مردم از گرانی و تورم ناراضی بودند.

وی افزود: هرچند دولت در تلاش بود تا هرطور شده استارت عمل به وعده‌های داده شده خود را بزند و دست کم آن‌ها را شروع کند. به‌طورمثال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام شجاعانه دولت بود.

امامی تاکید کرد: این کار جلوی رانت‌های اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال را گرفت اما متأسفانه این اقدام به دلیل نظارت ضعیف بر بازار، باعث گرانی و قیمت‌های شناور شده و متغیر را به وجود آورده است.

نماینده مردم چناران و طرقبه گفت: همین امر باعث نارضایتی مردم و به آخوری چرب برای نشخوارکنندگان جریان اپوزیسیون و دشمنان قسم خورده نظام شده است. در ماه‌های گذشته نیز شاهد سوءاسافاده دشمنان از شرایط اقتصادی و رفاهی بودیم.

او بیان کرد: خروجی تصمیمات مجلس و دولت در بحث نرخ‌گذاری گندم و افزایش قیمت آن در ابتدای سال ۱۴۰۱ بارقه امیدی در دل کشاورزان گندمکار ایجاد کرد اما تأخیر در پرداخت پول گندم، فریاد کشاورزان را در آورده است.

حسین امامی راد عنوان کرد: ازطرف دیگر دولت باید به تمام یدهای کمک‌کننده کشور توجه کند. در کنار کشاورزان و گندمکاران عشایران قشر مهم کشور هستند که باید عشایر را دریابیم. عشایر، قشر زحمتکش و سخت‌کوشی هستند که یک چهارم پروتئین و لبنیات کشور را در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات تأمین می‌کنند.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام شجاعانه دولت بود که نیاز به نظارت بیشتر داشت

این نماینده مجلس با بیان اینکه خرید تضمینی با آزاد کردن قیمت‌ها و خرید دام خواسته زیادی نیست، اظهار کرد: حتماً اخبار سوزاندن دام و رها کردن دام‌ها در کوه و دشت را به دلیل گرانی نهاده‌ها و مشکلات عشایر شنیده‌اید. در سالی که گذشت با چنین معضلی روبرو بودیم و دولت باید برای سال جدید برنامه‌ای برای ایجاد رضایت آن‌ها پیاده کند.

وی درانتها اظهارداشت که دولت در لایحه بودجه اسل جدید تمام تلاش خود را کرده است تا هزینه و درآمدها به واقعیت نزدیک باشد. اما قطعا نمی‌توانیم بگوییم که تمام بودجه محقق می‌شود و هیچ کسری نخواهیم داشت. هدف این است که تورم کنترل و مهار شود و در وهله بعدی دولت بتواند وضعیت اقتصادی را ترمیم کند.