در سال جاری هم‌زمان با مهار تورم باید از قشر آسیب‌پذیر حمایت شود

سید حمیدرضا کاظمی ، نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به لزوم تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رونق تولید» بیان کرد: با توجه به اینکه چند سال پیاپی مقام معظم رهبری در رابطه با بحث تولید و رونق پیام می‌دهند و شعار مشخص می‌کنند، طی پیام‌های مختلف تأکید می‌کنند که به تولید توجه شود و نگاه رهبر انقلاب به ظرفیت‌های داخلی کشور است و امسال نیز با توجه به اینکه تورم فشار مضاعفی به قشر آسیب‌پذیر جامعه آورده است، پیام نوروزی ایشان مهار تورم و رشد تولید بوده است.وی افزود: انتظار می‌رود این شعار تبدیل به واقعیت شود و تمام مسئولان اجرایی کشور آن را جدی بگیرند.

ما به‌عنوان نماینده مردم نیز در این راستا در مسند قانون‌گذاری کمک می‌کنیم اما اصل خطاب مقام معظم رهبری در رابطه با مهار تورم و رشد تولید توسط دولت و مسئولان اجرایی کشور است.کاظمی تأکید کرد: با توجه به فشار مضاعفی که تورم به مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیری که درآمد کمی دارند آورده است لازم است برنامه‌های نویی باانگیزه بسیار بالا طراحی و اجرایی شود تا شعار سال مقام معظم رهبری به عرصه اجرا دربیاید و درحد شعار باقی نماند.

این نماینده مجلس گفت: مسئولان باید به شعارها جامع عمل بپوشانند و برنامه‌های جدی داشته باشند تا تولید رونق گیرد و تورم مهار شود. برای این مهم نیز برنامه‌های تخصصی موجود است و کافی است از اقتصاددانان باتجربه در ین عرصه استفاده شود.او ادامه داد: همچنین در خلل انجام چنین هدفی، باید از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت شود تا بیش از این زیر بار گرانی‌ها کمرشان خم نشود.

این اقشار متضرران ابتدایی واصلی این تورم هستند. لذا مسئولان اجرایی کشور چه در حوزه راهداری، کشاورزی، نفت و ... باید راه برون‌رفت از این مشکل را داشته باشند.کاظمی در انتها خاطرنشان کرد: مردم ما باید با برنامه بودن دولتمردان را در ابتدای سال جدید ببینند و زندگی خود را آغاز کنند. رشد تولید به اقتصاد کشور کمک می‌کند وزندگی اقتصادی مردم و قشر آسیب‌پذیر ترمیم می‌شود. تمام مسئولان اجرایی کشور باید دست‌به‌دست یکدیگر دهند تا این شعار محقق شود.

سید حمیدرضا کاظمی 1