آمریکا نمی‌تواند با فشار ما را مجبور به از سرگیری مذاکرات برجامی کند

پرویز اوسطی ، نماینده مردم یروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به مواضع ضد و نقیض غربی‌ها درمورد مذاکرات احیای برجام بیان کرد: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران توانسته است تا جایی که می‌تواند تحریم‌ها و فشارهای غرب را خنثی کند و با تقویت تعامل با کشورهای همسایه و متحد خود این امر را تسهیل خواهد کرد‌.

وی افزود: اروپایی‌ها پس از خروج مستقیم آمریکا از برجام بارها ثابت کرده‌اند که دست نشانده آمریکا هستند و هر موضعی که اتخاذ می‌کنند ناشی از بازی‌هایی است که آمریکا برایشان تعریف و مشخص کرده است.

اوسطی تاکید کرد: اروپایی‌ها در ماه‌های گذشته که اغتشاشات رخ داد بار دیگر نشان دادند که دنبال بهانه برای عقب‌نشینی از مذاکرات احیای برجام بوده‌اند. این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را به طرق مختلف ثابت کرده است

این نماینده مجلس مطرح کرد: طرفی که بیش از همه نیاز به احیای این توافق دارد، آمریکا و اروپا هستند. چراکه جمهوری اسلامی ایران براساس قانون مصوب مجلس راه خود را درصورت عدم بازگشت و اجرای تعهدات غرب پیش گرفته است.

او اظهارداشت: غنی‌سازی اورانیوم صورت می‌گیرد، ارتباط با همسایگان و متحدان افزایش یافته است. رئیس جمهور اخیرا به چین سفر کرد و روابط استراتژیک تقویت شده است. بنابراین طرف غربی بیش از هرکس دیگری نیاز به احیای برجام دارد.

آمریکا نمی‌تواند با فشار ما را مجبور به از سرگیری مذاکرات برجامی کند

اوسطی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر سر مواضع و خطوط قرمز خود ایستاده است و بازی‌ها و فشارهای اروپا و آمریکا و چه‌بسا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ما را از مواضعمان دور کند. ما به اندازه کافی و تاجای ممکن با غرب راه آمد‌ه‌ایم.

نماینده مردم قروه درمجلس درانتها خاطرنشان کرد: طرف غربی نمی‌تواند با اتهام و فشار ایران را مجبور به از سر گیری مذاکرات احیای برجام کند و لازم است بدانند که تمام روش‌ها و بازی‌هایشان برای ما و تمام جهانیان رو شده است.