باید شیوه تعرفه گذاری مصرف گاز اصلاح شود

محمدباقر قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 فروردین) مجلس شورای اسلامی، در جمع‌بندی موارد مطرح شده در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی اظهار کرد: شاید لازم نباشد که اکنون وارد بحث‌های مربوط به مشکلات فنی در حوزه سرمایه گذاری و موضوعات مربوط به ناترازی باشیم. باید این موارد را در کمیسیون‌ها و برنامه هفتم دنبال کرد.

وی ادامه داد: باید در حوزه کارهای کوتاه مدت و تعرفه گذاری موضوع پرمصرف‌ها مدنظر قرار گیرند. حرف وزیر نفت این بود که قانون اصلاح شود حال این‌که مشکل در قانون نیست و باید روش اجرا تغییر کند؛ این کار به گونه‌ای انجام شده که در سردترین فصل سال و در پیک مصرف بوده است. ما وقتی حرف از ناترازی می‌زنیم یعنی دو نوع ناترازی سالی و فصلی داریم ناترازی فصلی با این نوع قیمت گذاری و تعرفه گذاری و با پایه ساختاری فعلی دارای اشکال است که باید برای آن پنج ساختار را پیش بینی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نوع تعرفه گذاری در پیک مصرف و در فصل سرما صورت گرفت که باید اصلاحی در شیوه تعرفه گذاری و ساختار صورت گیرد موضوعی که در یک جلسه در کمیسیون انرژی و وزارت نفت قابل بررسی است و با هم می‌توانند به اصلاح ساختار بپردازند.

باید شیوه تعرفه گذاری مصرف گاز اصلاح شود