امسال مشکل خاموشی برق نخواهیم داشت

موسی احمدی ، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به وضعیت کنترل انرژی و برق توسط وزارت نیرو در سال گذشته تاکید کرد: با توجه به اینکه یک مدیر جهادی و انقلابی به وزارت نیرو آمده و برنامه‌های خوبی نیز مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و برق خورشیدی در زمان رای اعتماد به مجلس ارائه داد و کارهایی که انجام گرفته موفق شد با هماهنگی‌های خوبی که با وزارت نفت داشت در تابستان سال ۱۴۰۱ عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا با زمان‌بندی‌های خوبی که انجام گرفت در سال گذشته خاموشی نداشتیم و کمیسیون انرژی برای سال ۱۴۰۲ نیز از هم‌اکنون برنامه‌هایی را تدوین و تنظیم کرده است.

احمدی گفت در نظر داریم که با همکاری وزارت نیرو بتوانیم ناترازی فعلی در زمینه برق را از بین ببریم. هرچند خود وزارت نیرو گزارش‌های بسیار خوبی ارائه داده که برای تابستان سال جاری و فصل‌های بعدی مشکل خاصی نخواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: با این تعامل خوب کمیسیون انرژی با وزارت نیرو و حمایت ویژه‌ای که کمیسیون از این وزارتخانه دارد پیش‌بینی می‌کنم با که مورد و مشکل خاصی برخورد نکنیم.

وی ابراز کرد: ازطرفی طبق پیش بینی‌های وزارت نیرو، مشترکین برق در تابستان ۱۴۰۲ خاموشی نخواهند داشت. چراکه در دوره اوج تابستان ۱۴۰۱ با همکاری خوب بخش خانگی مصرف برق ۴ درصد منفی شد که در ۱۰ سال گذشته سابقه نداشت.

امسال مشکل خاموشی برق نخواهیم داشت

احمدی گفت: همچنین رشد مصرف در کل سال گذشته نیز ۲ دهم درصد منفی بوده است و از جمله دلایل کاهش مصرف برق در تابستان گذشته، اطلاع رسانی به موقع و تشویق مشترکانی که همکاری داشتند بوده است ۴۰ درصد از مشترکین، پاداش صرفه جویی دریافت کردند و حدود یک سوم قبض رایگان دریافت کردند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درانتها خاطرنشان کرد: نکته مهم و تاثیرگذار بعدی نیز رکوردزنی ساخت نیروگاه در یک سال با توسعه ۶ هزار مگاواتی همراه با ۵ برابر شدن نیروی کار فعال در ساخت نیروگاه بود که یکی از عوامل موثر در زمینه گذر بدون خاموشی از تابستان بود که این امکان را در اولین سال دولت سیزدهم فراهم کرد.