خاموشی ها در غرب کشور کاهش می یابد

محسن امیری گفت:واحد بخار نیروگاه سیکل‌ ترکیبی خرم آباد به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد و با سنکرون شدن این واحد، ظرفیت تولید برق این نیروگاه به عنوان بزرگترین نیروگاه استان لرستان به ۴۸۴ مگاوات افزایش می‌یابد.

به گفته او، با بهره‌برداری از واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی خرم آباد، ضمن افزایش راندمان نیروگاه به حدود ۵۰ درصد، از هدر رفت بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر گازوییل و ۱۸۰ میلیون متر مکعب گاز در سال با ارزش جهانی حدود ۲۰۰ میلیون یورو جلوگیری خواهد شد.

امیری ادامه داد: بخش بخار این نیروگاه توسط گروه مپنا به‌عنوان سازنده و همچنین پیمانکار نصب و راه‌اندازی پروژه، در ۱۵ کیلومتری شرق شهر خرم آباد احداث شده است و با بهره‌برداری از آن، پایداری شبکه برق غرب کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

او هزینه احداث این نیروگاه را بیش از ۱۵۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: در دوران احداث بخش بخار نیروگاه، تا ۸۰۰ نفر در این پروژه مشغول بکار بودند و پس از شروع دوران بهره‌برداری، مجموع پرسنل شاغل در نیروگاه به حدود ۹۰ نفر افزایش می‌یابد.

امیری گفت: این نیروگاه پیش از این دارای ۲ واحد گازی به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات بوده است.

این مقام مسئول می گوید: راه‌اندازی بخش بخار علاوه بر افزایش ظرفیت نیروگاه به ۴۸۴ مگاوات، از جنبه حفظ ثروت ملی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: این پروژه با هدف افزایش بازده، ارتقاء پایداری و کاهش خاموشی در غرب کشور، افزایش اشتغال در دوران ساخت و در ادامه در دوران بهره‌برداری در خرم آباد احداث شده است.

خاموشی ها در غرب کشور کاهش می یابد

امیری گفت: علاوه بر موضوع مصرف بهینه سوخت و جلوگیری از هدررفت ثروت ملی، حفظ محیط زیست، افزایش ثبات و برقراری زیرساخت اصلی توسعه صنایع در استان لرستان، و همچنین کمک به رفع محرومیت در این منطقه، در این پروژه به شکل پر رنگی مدنظر بوده است.

او گفت: در صورت همکاری وزارت نیرو، هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان آمادگی اجرای بلوک دوم سیکل ترکیبی نیروگاه خرم آباد را داشته و بدین منظور محدودیتی از نظر فضا و امکانات زیرساختی در نیروگاه وجود ندارد.