مجلس با فوریت لایحه واردات خودرو موافقت کرد

نمایندگان مجلس شوری اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان رسیدگی به دوفوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو ، با 162 رأی موافق از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
ادیانی نماینده دولت در تشریح کلیات این دوفوریت اظهار داشت: این دوفوریت قانون مصوب سال 1400 مجلس را در قالب مواد 11، 12 و 13 اصلاح می کند و در 3 ماده این لایحه به مجلس تقدیم می شود.

وی افزود: براساس این لایحه دو فوریتی تسهیل گری در روند واردات خودرو مورد توجه قرار گرفته و در عمل شرایطی که مانع تسهیل واردات خودرو به کشور می شود را از بین می برد.

ادیانی تاکید کرد: این لایحه دوفوریتی می تواند با تسهیل واردات تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد کند و با توجه به دغدغه مندی نمایندگان نسبت به بازار این دغدغه مندی پاسخ داده می شود و می تواند در کل بازار اثر گذارد.

مجلس با فوریت لایحه واردات خودرو موافقت کرد

وی تصریح کرد: در بخشی از این لایحه موانعی که برای رعایت استانداردهای اروپایی برای خودروها مشخص شده لغو و استاندارد کشورهای مبدا با تائید سازمان محیط زیست مورد قبول قرار گرفته، همچنین شرط وجود نمایندگی در داخل کشور به منظور تسهیل در ورود خودروهای نو و کارکرده و ماشین آلات راهسازی برطرف شده و وجود نمایندگی در کشورهای ثالث نیز به رسمیت شناخته می شود.

ادیانی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که در بازار خودرو نمود دارد دلیلی بر دو فوریت این طرح است و هدف از ارائه این لایحه تنظیم بازار، تنوع بخشی به بازار خودرو با تسهیل واردات است.