وزیر جدید صمت باید قدرت مقابله با مافیا را داشته باشد

حسین رئیسی ، نماینده مردم رودان، جاسک، میناب و  سیریک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به کارهای لازم برای مدیریت بهتر وزارت صمت و قابلیت‌های وزیر جدید بیان کرد: به نظر من باید به سرعت تفکیک وزارت صمت یا انتزاع وظایف بازرگانی از بخش صنعت و معدن در این وزارتخانه اتفاق بیفتد.

وی افزود: یکی از دلایل عدم موفقیت وزرا در این بخش همین تعدد وظایف و مسئولیت‌ها در این وزارتخانه است. در سه سال اخیر شاهد تغییر پیاپی وزرا و سرپرست‌های وزارت صمت بوده‌ایم. به طوری که هیچ کدام از آن‌ها کارنامه موفقی از خود به جای نگذاشته‌اند. یکی از دلایل عمده آن نیز می‌تواند این باشد که وزارت صمت باید حجم زیادی از مسئولیت‌ها را انجام دهد.

رئیسی گفت: نکته دوم این است؛ کسی که می‌خواهد در حوزه صنعتی یا بازرگانی کاری انجام دهد علاوه بر اینکه باید دانش آموخته این حوزه باشد از همه مهم‌تر باید با این حوزه‌ها آشنا باشد و تجربه کار در این بخش‌ها را داشته باشد. به طوری که با ساختار و شرح وظایف آشنا باشد.

او ادامه داد: از طرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت باید خلاها و پشت پرده‌های این حوزه را بشناسد و بتواند با برخی از مشکلاتی که وجود دارد مقابله کند. بر کسی پوشیده نیست که در برخی از بخش‌های صنعت مافیا وجود دارد. بنابراین ایستادگی در برابر مافیا هر بخش از صنعت یکی از ویژگی‌های مهم کسی است که عهده دار این وزارتخانه خواهد شد.

نماینده مردم رودان درمجلس اظهارداشت: از طرف دیگر ارتباط مستمر با بدنه اجتماعی و آشنایی با شرایط بازار به ویژه اینکه اکنون یکی از شعارهای محوری دولت در حوزه مسکن تامین مسکن برای جوانان و تمام مردم بود، بسیار مهم است. لازم به یادآوری است که تامین مسکن به مصالح ساختمانی وابسته است که تامین آن به وزارت صمت مربوط است و این وزارتخانه به نوعی عهده دار این بخش است که تامین و توزیع این مساله را باید پیگیری و رصد کند.

وزیر جدید صمت باید قدرت مقابله با مافیا را داشته باشد

رئیسی گفت: همچنین انتظار می‌رود دولت به سرعت برای وزارتخانه‌هایی که وزیر ندارند فردی متخصص را معرفی کند. تصدی یک وزارتخانه توسط یک سرپرست هم زیرمجموعه را سست می‌کند و هم اینکه شخص سرپرست دارای انگیزه لازم نیست و برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای کار را در پیش نخواهد گرفت.

این نمایمده مجلس درانتها خاطرنشان کرد: بنابراین اداره کردن وزارتخانه‌ها با سرپرست می‌تواند به نظام ضربه وارد کند. در همین راستا انتظار می‌رود رئیس جمهور هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.