ایران و ویتنام سابقه طولانی در همبستگی عاطفی و سیاسی دارند

سردار احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران از امضای تفاهم نامه توسعه روابط با وزیر امنیت عمومی ویتنام خبر داد و گفت: روابط ایران و ویتنام روابط خوبی است و دیدگاه‌های دو کشور به هم نزدیک است و به علایق هم توجه می‌کنند. آنها در مجامع بین المللی به نفع ما رأی می‌دهند و ما هم هر جا لازم باشد به نفع آنها رأی می‌دهیم. دو کشور سابقه طولانی در همبستگی عاطفی و روابط سیاسی دارند.

 

وی با اشاره به سفر وزیر امنیت عمومی ویتنام به تهران، افزود: این سفر برای توسعه و تقویت روابط دو جانبه بود، البته در این دیدار درباره مسائل اقتصادی، سیاسی، علمی، فناوری و بویژه امنیتی از جمله جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و جرایم سایبری بحث شد و تفاهم نامه‌ای امضا شد تا در این حوزه‌ها روابط دو کشور توسعه یابد.

ایران و ویتنام سابقه طولانی در همبستگی عاطفی و سیاسی دارند

وحیدی با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت‌های اقتصادی بالایی برای همکاری دارند، اظهار داشت: این روابط می‌تواند با توجه به سطح روابط سیاسی توسعه یابد. بر اساس تفاهم نامه امضا شده، آینده بهتری برای روابط دو کشور می‌توانیم تصویر کنیم.

گفتنی است احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در ساختمان وزارت کشور با «تو لام» وزیر امنیت عمومی ویتنام دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار هیئت همراه دو وزیر نیز، درباره مسائل دوجانبه ایران و ویتنام مذاکره کردند.