مجلس در تلاش است صفت انقلابی که از رهبر دریافت کرده را حفظ کند

حسن همتی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکار‌نیوز درمورد عملکرد مجلس یازدهم و نحوه تعامل با دولت بیان کرد: مجلس یازدهم تاکنون تلاش کرده است عنوان انقلابی که رهبر انقلاب به آن داد را حفظ کند. همچنین رهبر معظم انقلاب در دیداری که با نمایندگان داشتند طبق معمول به مجلس یازدهم لطف داشتند. ایشان از ابتدا مجلس یازدهم را انقلابی خواندند و فرمودند از نظر ایشان این مجلس همچنان انقلابی است.

وی افزود: طبق تجربیاتی که داشته‌ایم ایشان هیج‌گاه راجع به سازمان‌ها یا یکی از قوای کشور قلو کرد‌ه‌اند یا انتقاد و تعریف نابه‌جا نداشته‌اند. فرمایشات ایشان همواره منطبق با واقعیت بوده است. مطمئنا مجلس نیز از روز اول که رهبر انقلاب آن را انقلابی نامید، تمام تلاش خود را کرد تا این لقب ارزشمند را حفظ کند.

همتی گفت: برخی مواقع از برخی از سازمان‌ها یا افراد حقیقی و حقوقی تعریفی‌ می‌شود اما معمولاً آن جایگاه را از دست می‌دهند. اما خوشحال هستیم که مجلس یازدهم طوری حرکت و عمل کرد که رهبر انقلاب از رویه آن راضی بودند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: ازطرفی ساده‌زیستی و دغدغه‌مند بودن نمایمدگان همواره ثابت شده است. رهبر انقلاب نیز در آن جلسه در مورد ساده زیستی نمایندگان مجلس سخنانی را بیان کردند که کاملاً درست بود. همچنین در مورد قدرت و سرعت رسیدگی مجلس به لوایح دولت نیز اشاره کردند و عملکرد مجلس در این زمینه دقیقا همان طور بود که رهبر انقلاب راجع به آن گفتند.

او ادامه داد: رهبر انقلاب حتی فرمودند مجلس نقاط ضعف کشور را شناخته و به دنبال حل آن‌ها است. هرچند تعداد طرح‌هایی که در مجلس ارائه شد بسیار زیاد است، اما تازمانی که تمام آن‌ها به نتیجه نرسد نمی‌توان راجع به تاثیر آن‌ها گفت. اما پیشنهادات و طرح‌های خوبی در این مجلس تبدیل به قانون شد که یکی از آن‌ها قانون راهبردی بود که کمک حال مسئولان وزارت امورخارجه گردید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به هر حال مجلس نیز محدودیت‌هایی دارد و اینطور نیست که هر چه تصویب می‌کند عملیاتی شود. تاکنون نیز این اتفاق نیفتاده است. یکی از این محدودیت‌ها بودجه است که به دلیل کمبود بودجه بسیاری از مصوبات مجلس هنوز از طرف دولت اجرایی نشده است.

نماینده مردم شاهین‌دژ درمجلس مطرح کرد: نکته مثبت بعدی مجلس یازدهم، تعامل بوده است. در این دوره از مجلس تلاش کردیم تعامل با سایر قوا به حداکثر برسد و مجلس همواره به عنوان یک برادر دلسوز در کنار دولت بوده و با آن‌ها همکاری کرده است. هرچند یکسری اختلاف نظرها و سلایق به وجود می‌آید اما این‌ها به هیچ وجه به معنای مخالفت نیست.

مجلس در تلاش است صفت انقلابی که از رهبر دریافت کرده را حفظ کند

او افزود: در حال حاضر هم مجلس و هم دولت انقلابی هستند و عملکرد خوبی داشتند. اکنون این دو قوه به عنوان دو ید تاثیر گذار در کشور عمل می‌کنند و تخریب هر کدام از این‌ها از طرف گروه مقابل، تخریب کل نظام است.

همتی در انتها خاطرنشان کرد: لذا تمام تلاش مجلس تعامل بسیار بالا با دولت است و بر آن هستیم که رهبر انقلاب، صفت انقلابی را از ما پس نگیرد و با عمل کردن به وظایف نظارتی و قانونگذاری خود ریل گذار کشور باشیم.