شرط توافق برجام/ هیچ توافق موقتی در برجام وجود ندارد

ابراهیم عزیزی ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز از آخرین مواضع درمورد رفع تحریمها بیان کرد: این روزها غربی‌ها بیشتر از اینکه به‌دنبال توافق باشند درصدد بازی توافق‌نمایی است تا با بی‌ثباتی اقتصادی در ایران به خواسته خود یعنی اتخاذ امتیاز بیشتر در مقابل حفظ بخش عمده‌ای از تحریم‌ها برسد.

وی افزود: در چند روز اخیر، گمانه‌زنی‌ها و خبرهای متعددی درمورد توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا از سوی محافل مختلف رسانه‌ای مطرح شد.  اما هم جمهوری اسلامی ایران و هم آمریکا این اخبار را رد کردند.

عزیزی گفت: ما حتی نه تنها مذاکرات، بلکه توافق موقت را رد کردیم و همانطور که نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد هیچ توافق موقتی به جایگزینی برجام وجود ندارد و در دستور کار نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: مسئولان سیاست خارجی ما همواره در اظهارت خود تاکید کردند اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق وجود دارد. توافق مد نظر ایران، سندی است که تحریم‌ها به صورت حداکثری رفع و منطقه هم از اجرای آن بهره‌مند شود و قانون اقدام راهبردی به خوبی موضع ما را مشخص کرده است.

وی اظهارداشت: بنابراین ایران به دنبال یک توافق جامع است و برای دستیابی به آن تا به امروز حسن نیت خود را نشان داده است و حل و فصل فنی اختلافات ادعایی آژانس، نمونه‌ای از آن بود.

شرط توافق برجام/ هیچ توافق موقتی در برجام وجود ندارد

عزیزی گفت: اما در مقابل، تناقض در رفتار و گفتار مقامات غربی در قبال مذاکرات و پروسه احیای توافق هسته‌ای موج می‌زند. متاسفانه ازطرفی شاهد حملات تند تروئیکای اروپا در نقش «پلیس بد» به جمهوری اسلامی بودیم.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها خاطرنشان کرد: در ادامه نیز آمریکا در همپوشانی با غربی‌ها سعی کرده است همان محورهای پوچ اروپایی‌ها را با لحنی ملایم‌تر مطرح کند. این مواضع نشان می‌دهد نقش‌های پلیس بد و خوب میان اروپایی‌ها و آمریکا مجدداً تقسیم شده است.