مطالبات مردم در حوزه اقتصادی وظایف دولت را مشخص کرده است/ ضرورت کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت

علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد کاهش قیمت خودرو طی هفته‌ای که گذشت، بیان کرد: ریزش قیمت خودرو باعث خوشحالی همه شده است. زیرا قیمت خودرو و بسیاری از قیمت‌ها در جامعه متاسفانه حبابی بالا رفت. بالاخره باید اقدام و دنبال کرد تا قیمت واقعی در جامعه تثبتی شود و مردم از این سرگردانی و نگرانی رهایی یابند.

وی افزود: اکنون در مراجعات مردمی که داریم معمولا درمورد اعتراضاتی است که مردم درمورد افزایش قیمت کالا ها دارند و در تمام زمینه‌ها این گرانی رخ داده و جو روانی حاکم بر جامعه درمورد قیمت خودرو، ارز، طلا و ... اثر منفی روی مردم دارد و جای نگرانی است.

شهبازی ادامه داد: به نظر من دولت باید به دلیل گرانی و تورم به مردم کمک کند چراکه قیمت‌های خودرو به صورت روانی بالا رفته و ارزش فعلی این محصولات قیمت‌های فعلی نیست و همین موجب گله مندی اقشار مختلف جامعه است.

وی درمورد مسائل موثر بر کاهش قیمت خودرو در بازار بیان کرد: تعاملات منطقه و روابط احیا شده با کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند تا حد زیادی بر نزولی بودن نرخ خودرو نقش داشته باشد اما مسائل روانی و حرکاتی که ازسوی سوداگران و دلالان ایجاد می‌شود نقش بسیار بیشتری بر صعودی یا نزولی بودن قیمت خودرو دارد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: عده‌ای شوخی می‌کنند می‌گویند همین که وزارت صمت مدتی وزیر نداشت از دلایل کاهش قیمت خودروست! هرچند این سخن شوخی است.

وی افزود: اما ما نیز گاهی می‌گوییم اگر مدیران در برخی موارد دخالت نکنند، وضعیت بهتر پیش می‌رود. امید است مطالبه مردم از مدیران و مسئولان مورد توجه قرار گیرد و شاهد قیمت‌های واقعی در تمام اقلام باشیم.

شهبازی همچنین با اشاره به واردات خودروی کارکرده و متعادل سازی بازار خودروی داخلی، تاکید کرد: به نظر من دولت باید حتما نگاه ویژه‌ای به کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت خودرو داشته باشد. ما باید درنهایت یک کاری انجام دهیم تا خودروساز داخلی ناچار به ارائه کیفیت و قیمت مناسب باشد.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس درانتها اظهارداشت: بنابراین مهم‌ترین اقدام و وظیفه فعلی دولت، عمل کردن به مطالبه مردم است و مسیر کاملا شفاف است و تنها کافی است به آن‌ها عمل کنیم.

مطالبات مردم در حوزه اقتصادی وظایف دولت را مشخص کرده است/ ضرورت کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت