شفافیت مطالبه مردم است و باید بدون کم و کاست اجرایی شود

علیرضا شهبازی ، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز به لزوم اجرای قانون شفافیت اشاره کرد و افزود: مدت‌هاست که اکثریت مجلس با طرح شفافیت آرا موافق بوده و هستند و کار خوبی هم در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: مجلس در قالب طرح و قانونی که تصویب کرد و بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون خواهد شد، تمام موارد و مسائل مرتبط با سازمان‌ها و قوای کشور از جمله تصمیمات، اقدامات، نظرات و جلساتشان به صورت شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید.

شهبازی گفت: نمایندگان نیز این مدت در مجلس کار داوطلبانه‌ای انجام دادند و طی یک نامه به هیئت رئیسه مجلس اعلام کردند تا زمانی که قانون شفافیت اجرایی شود حاضر هستند تصمیمات، نظرات، آرا و تمام مسائلشان را شفاف اعلام کنند و این یک گام مثبت و ارزشمند است که حسن نیت مجلس را می‌رساند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امیدوارم جامعه نیز پذیرش شفافیت را داشته باشد. زیرا آنجایی که شفافیت پذیرفته و به آن عمل می‌شود باید از نظر فرهنگی طوری عمل شود که برخوردهای افراطی رخ ندهد. بطور مثال اگر نماینده‌ای نظری دارد افکار عمومی جامعه باید تحمل و بردباری شنیدن نظرات او را داشته باشد.

او با اشاره به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت به قانون شفافیت مجلس اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید بخشی را که با مجلس اختلاف نظر دارد اعلام کند و بگوید کدام مورد خلاف قانون اساسی است. در هر صورت باید در مواردی که امکان رفع اختلافات وجود دارد اصلاح انجام شود و در نهایت به یک نتیجه مشترک برسیم تا اقدامی که به صلاح جامعه است صورت گیرد.

شفافیت مطالبه مردم است و باید بدون کم و کاست اجرایی شود

شهبازی عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم از مسئول  انتظار و توقع دارند مسئله شفافیت مطالبه مردم است و یکی از وعده‌های مجلس یازدهم بوده است. بنابراین باید اتفاقی که به نفع جامعه است بدون کم و کاست اجرایی شود.

نماینده مردم نهاوند درمجلس در انتها خاطرنشان کرد: همچنین موارد اختلافی بین مجمع و مجلس که اشکالاتی را نیز در جامعه به وجود نمی‌آورد، در نهایت باید با هماهنگی حل و فصل شود و این قانون خوب و کارشناسی شده نباید معطل یک یا دو مورد اختلاف نظر باقی بماند.