زیرساخت‌های برگزاری انتخابات تناسبی باید فراهم شود

  اسماعیل کوثری درباره برگزاری انتخابات تناسبی در تهران، اظهار داشت: بنده معتقدم این موضوع در کشور ما به راحتی عملی نمی‌شود، چرا که ما احزاب مشخص، منسجم و قوی نداریم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های برگزاری انتخابات تهران به صورت تناسبی فراهم نیست، بیان کرد: چون احزاب در کشور ما خیلی فعال نیستند، بعید است بتوان انتخابات تهران را به صورت تناسبی به خوبی اجرا کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما یک مرتبه و در زمان نزدیک به انتخابات می‌بینیم تعداد زیادی لیست انتخاباتی بیرون می‌آید که نام برخی از افراد در این لیست‌ها به صورت مشترک آمده است. علاوه بر این برخی از احزاب ما پایه و اساس محکمی ندارند و با وجود این لیست انتخاباتی ارائه می‌دهند که با این شرایط اجرای انتخابات تناسبی کار راحتی نیست.

زیرساخت‌های برگزاری انتخابات تناسبی باید فراهم شود

کوثری تاکید کرد: زمانی که پیشنهادی را در مجلس درباره قانون انتخابات ارائه می‌دهیم، باید با فرایند انتخابات در کشورمان سازگار باشد. افرادی که به تناسبی شدن برگزاری انتخابات تهران رأی مثبت دادند، باید توضیح دهند که بر چه اساسی چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

وی گفت: اعتقاد بنده آن است که ما قبل از ارائه یک پیشنهاد و پیش از آنکه به تصویب برسد، باید ببینیم زیرساخت‌های آن در کشور فراهم است یا خیر. از سوی دیگر باید مردم هم از این موضوع اطمینان حاصل کنند که روش خوبی است و سپس باید در این عرصه قانون گذاری شود.