راهزنی نوین آمریکا با مصادره اموال ایران

 محمدحسن آصفری در رابطه با رد درخواست آمریکایی‌ها علیه اموال ایران از سوی عالی‌ترین مرجع قضایی فرانسه، گفت: انجام این رفتارها از سوی ایالات متحده بیانگر زیاده خواهی و حرکت بر خلاف عرف حقوقی بین المللی است؛ متاسفانه آمریکایی ها همواره سیاست ضدایرانی را مدنظر قرار داده و در این راستا تلاش می کنند دسیسه های خود را به دیگر کشورها نیز دیکته کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک می توان اذعان کرد درخواست کاخ سفید از کشورهای ثالث برای اینکه دارایی های جمهوری اسلامی در آن کشورها را بر اساس احکام صادره در ایالات متحده و بدون داشتن پشتوانه قانونی مصادره کنند و در اختیار آمریکا قرار دهند، راهزنی محسوب می شود.

وی در این زمینه، ادامه داد: اروپایی ها باید بدانند دیگر دوران قرون وسطا به اتمام رسیده که ایالات متحده بخواهد کشورهای قاره سبز را به عنوان شهرها و شهروندان آمریکا محسوب کند و سیاست هایشان را در این مناطق عملیاتی کنند.

راهزنی نوین آمریکا با مصادره اموال ایران

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد اگر این موضوع مذکور از سوی کشوری ثالث اجرایی و اموال کشورمان مصادره شود، قطعا جمهوری اسلامی نیز اقدام متقابل انجام خواهد داد زیرا حقوق بین المللی تاکید بر اصل مصونیت قضایی دولت‌ها دارد و تحقق این امر به معنای نقض این قانون است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز باید با همکاری دستگاه قضائی مسائل مربوط به چنین اقدامات ضدایرانی را رصد و پیگیری کند تا شاهد تکرار آنها نباشیم؛ در واقع این موضوع باید از سوی مراجع قضائی بین المللی تحت بررسی قرار بگیرد تا تبدیل به رویه معمول نشود.