پارلمان ایتالیا از میزبانی منافقین پشیمان می‌شود

  ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره میزبانی برخی نمایندگان پارلمان ایتالیا از منافقین و نشست با آنان در این کشور گفت: منافقین شکست مفتضحانه‌ای در آلبانی خورده‌اند و برای آن که به حیات ننگین خود جان دوباره‌ای بدهند در پارلمان یک کشور غربی حاضر می‌شوند.

وی افزود: اقدامی که پارلمان ایتالیا انجام داد خارج از عرف دیپلماتیک است و اساسا این اقدام نمایندگان پارلمان ایتالیا دلالت بر آن دارد که متاسفانه آشنا به موازین بین المللی نیستند. منافقین یک گروه تروریستی است و به آن‌ها میدان دادن و اجازه حضور در پارلمان ایتالیا نشان دهنده کوته‌فکری برخی از نمایندگان پارلمان ایتالیا است. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پاسخ وزارت امور خارجه کشورمان به این رفتار پارلمان ایتالیا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند که به شدید‌ترین شکل ممکن  با چنین رفتارهایی برخورد کند. وزارت امور خارجه باید هر چه زودتر با برخورد قاطع و بازدارنده جلوی این رفتارهای خارج از عرف و اصول دیپلماسی را بگیرد که طبیعا این اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: این رفتارها و اقدامات برای منافقین هیچ دستاوردی ندارد بلکه جمهوری اسلامی ایران با سال‌ها تجربه و برخورد قاطع با جریان‌های کج‌اندیش و تروریست اثبات کرده است که این اقدامات مضحک تاثیری بر روند نظام سیاسی جمهوری اسلامی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی یادآور شد: هر اقدامی که خارج از منطق دیپلماتیک باشد و توهین و جسارت به ملت بزرگ ایران اسلامی  تلقی بشود، دولت‌های غربی و اروپایی باید هزینه آن را پرداخت کنند.

میزبانی چند نماینده مجلس ایتالیا از سرکرده گروهک تروریستی منافقین و تروریست نشا‌ندار در محل پارلمان این کشور، منجر به احضار سفیر ایتالیا در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شد.

بر همین اساس و در اعتراض به این اقدام، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه امرور (پنجشنبه) ۲۲ تیر ماه «جزوپه پرونه» سفیر ایتالیا در تهران را به وزارت امور خارجه احضار کرده و با تأکید بر تعهدات بین‌المللی ایتالیا در مقابله با تروریسم تصریح کرد: میزبانی چند نماینده ایتالیا از یک جنایتکار تروریست، مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است و جمهوری اسلامی ایران حمایت از تروریسم را در هیچ نوع و شکلی از سوی هیچ‌کس برنمی‌تابد و آن را به شدت محکوم می‌کند.

پارلمان ایتالیا از میزبانی منافقین پشیمان می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز چندی پیش به میزبانی فرانسه از گردهمایی گروهک تروریستی منافقین واکنش نشان داد و به دولتمردان فرانسه توصیه کرد به جای حمایت از گروه‌های تروریست برای ایجاد ترور و آشوب در صحنه داخلی سایر کشورها، به خواسته‌های مردم فرانسه توجه کنند.