سلبریتی ها مالیات می دهند

 در سال‌های گذشته موضوع جلوگیری از فرار مالیاتی دهک‎‌های بالای جامعه و حذف معافیت‌های مالیاتی غیرموجه در فضای کارشناسی و رسانه‌ای کشور بیشتر از گذشته مطرح شده که یکی از مصادیق آن «معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها » بوده است.

طی دو- سه سال گذشته هم در سامانه «فارس من» پویش‌های متعددی با موضوع دریافت مالیات از هنرمندان و سلبریتی‌ها ثبت شده است. کاربران حاضر در این پویش‌ها این مطالبه را پیش کشیده‌اند که باید همچون دیگر اقشار جامعه از بازیگران سینما و تلویزیون و سلبریتی‌ها مالیات دریافت شود.

شناسایی ۵۵۰ سلبریتی برای دریافت مالیات

به نظر می‌رسد دولت موضوع دریافت مالیات از سلبریتی‌ها را کلید زده است. در هیمن راستا احسان خاندوزی امروز در نشست خبری خود درباره تاکید دولت برای افزایش درامد مالیاتی و عدم پرداخت مالیات از سوی سلبریتی‌ها و برنامه دولت در این باره، گفت: تمرکز دولت بر مسئله شناسایی درآمد ها بوده است و ۵۵۰ کاربر رسانه های اجتماعی با درآمد تبلیغاتی بالا شناسایی شده اند و ۱۲۳ نفر که حدود ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد واریزی به حساب هایشان بوده،شناسایی شدند.

سلبریتی ها مالیات می دهند

وی گفت: برای دولت درآمد چهره‌ها و سایر گروه های اجتماعی تفاوتی ندارد و براساس احکام‌قانون عمل خواهد شد .

وزیر اقتصاد درباره اخذ مالیات از مالکان خانه‌ها در منطقه باستی هیلز نشینان لواسان گفت: براساس آخرین عدد حدود ۴۵ هزار خانه لوکس برگه مطالبه مالیاتی برایشان صادر شده است‌.

گفتنی است در تبصره 6 لایحه بودجه سال جاری آمده است که سلبریتی‌ها تا سقف درآمدی 320 میلیون معاف و بالاتر از آن باید تابع قانون باشند.