با تفکیک وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن مختل می‌شود

  احسان ارکانی درباره طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی ، اظهار داشت: در مقطع فعلی با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق نیستم.

وی متذکر شد: دولت سیزدهم در ابتدای کار خود وعده داد که طی ۴ سال، ۴ میلیون مسکن بسازد و دو سال از عمر این دولت گذشته است و وزارت راه و شهرسازی تاکنون در بحث آماده‌سازی زمین و ساخت خانه اقداماتی را انجام داده است، بنابراین در این شرایط تفکیک وزارت راه و شهرسازی باعث سردرگمی و وقفه اساسی در کار وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد، بهتر است به زمان آغاز به کار یک دولت موکول شود؛ به عبارت دقیق‌تر زمانی که دولتی می‌خواهد آغاز به کار کند آن زمان می‌توان یک وزارتخانه را تفکیک کرد و دو وزیر را برای هر بخش معرفی کرد. تجربه نشان داده است که تفکیک وزارتخانه‌ها در اواسط عمر یک دولت بیشترین لطمه را می‌زند و تأثیر مثبتی ندارد.

با تفکیک وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن مختل می‌شود

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک یک وزارتخانه در ابتدای کار یک دولت منطقی است، اما سال دوم از عمر کاری دولت سیزدهم رو به پایان است و حتی اگر طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس تصویب شود و از سوی شورای نگهبان هم تأیید و تبدیل به قانون شود، از سال سوم دولت اجرایی و بسیاری از کارها مختل می‌شود.

ارکانی با تاکید بر اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی در این شرایط به صلاح نیست، اظهار داشت: الان باید شاهد خروجی کار دولت در حوزه ساخت مسکن باشیم و تفکیک وزارت راه و شهرسازی در شرایط فعلی باعث توقف همه برنامه‌ها و اقداماتی می‌شود که از سوی این وزارتخانه به ویژه در حوزه ساخت مسکن در حال انجام است.