سرنوشت تناسبی شدن انتخابات تهران چه می‌شود؟

علی حدادی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همه مواد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شده است.

 

وی ادامه داد: فقط ماده ۵۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری انتخابات تناسبی در تهران از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون شوراها اخیراً جلسه‌ای در این زمینه برگزار کرد و نظر اعضای کمیسیون بر این بود که ماده مربوط به برگزاری انتخابات تناسبی در تهران از طرح حذف شود تا مابقی آن که تأیید شده، تعیین تکلیف شود و به انتخابات امسال برسد.

سرنوشت تناسبی شدن انتخابات تهران چه می‌شود؟

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار است هفته آینده این موضوع در صحن مجلس رأی‌گیری شود و در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نظر کمیسیون شوراها مبنی بر حذف ماده مربوط به انتخابات تناسبی در تهران موافقت کنند، مابقی طرح تعیین تکلیف شده و با توجه به تأیید از سوی دستگاه‌های نظارتی، تبدیل به قانون می‌شود.

حدادی بیان کرد: در مقابل، اگر نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی باز هم روی برگزاری انتخابات تناسبی در تهران اصرار کنند، این موضوع برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود و مجمع باید درباره این مصوبه تصمیم‌گیری کند.