استیضاح بایدن نشان از اختلاف شدید سیاسی در آمریکاست

شهریار حیدری ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با استیضاح جو بایدن ، رئیس جمهور این کشور بیان کرد: آمریکا دچار تنش‌های داخلی سیاسی است و نمود این تنش‌ها استیضاح بایدن است که با رای اکثریت نمایندگان مجلس آمریکا همراه بوده است.

وی گفت: ازطرفی بایدن باتوجه به اینکه در عرصه داخلی و خارجی موفق نبوده است امروز نیز برای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قابل تحمل نیست. از این جهت اینگونه اختلافات بین مجلس آمریکا و دولت باعث کاهش قدرت ژئوپولیتیکی آمریکا در جهان شده و خواهد شد.

حیدری ضمن یادآوری بی‌اعتمادی جامعه آمریکا به رئیس جمهور قبلی کشورشان، ادامه داد: اکنون حدود ۱۰ سال است که جامعه آمریکا با اعتماد لازم با روسای جمهورشان برخورد نمی‌کنند. همین مشکلات از دوران ترامپ وجود داشت و انتخاب نشدن وی برای بار دوم نیز مهر تاییدی بر نا به سامانی سیاسی در این کشور است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: این اختلافات در دوره اول بایدن نیز رخ داده و تشدید شده است و به احتمال بسیار قوی او نیز برای دور دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب نشود.

استیضاح بایدن نشان از اختلاف شدید سیاسی در آمریکاست

او اظهارداشت: با مرور کوتاهی از دوران ترامپ، می‌توانیم بگوییم که او به نحوی مشابه بایدن اما به روش و رویکرد دیگر عمل کرد و ازطرف مردم و مجلس آمریکا تحت فشار و سوال بود‌. اکنون رفتارهای حاشیه‌برانگیز بایدن نیز نمود چهره واقعی آمریکا در سطح جهان است.

حیدری عنوان کرد: چنین تنش‌های داخلی باعث کاهش قدرت سیاسی و بین‌المللی آمریکا خواهد شد. درحال حاضر دیگر هیچ کشوری آمریکا را کدخدای جهان نمی‌داند و قدرت‌های دیگری درحال شکل‌گیری است.