تعطیلی ادارات برای حفظ سلامت مردم ضروری بود

مجتبی یوسفی درباره اقدام دولت برای تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ مردادماه) به دلیل گرمای هوا گفت: شدت گرمای هوای در بیشتر شهرهای کشور به ویژه شهرهای جنوبی سخت و طاقت فرسا شده است و حتی برخی استان‌ها مانند خوزستان و کرمان جزء گرمترین نقاط دنیا محسوب می‌شوند.

 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اقدام دولت در تعطیلی روزهای ۱۱ و ۱۲ مردادماه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این اقدام علاوه بر اینکه به مردم برای حضور در خانه و جلوگیری از گرمازدگی و آسایش آنها کمک خواهد کرد و سبب کاهش مصرف برق می‌شود.

نماینده مردم اهواز در ادامه تصریح کرد: دولت می‌تواند در ادامه این روند مثبتی که در پیش گرفته است، به کارکنان خود مرخصی تشویقی داده یا در روزهای خیلی گرم تابستان دورکاری را در دستور کار قرار دهد که این روند در کاهش مصرف انرژی و حفظ سلامت کارمندان، کارگران و دیگر اقشار کشور اثر فراوانی دارد.

وی یادآور شد: تعطیلی این ۲ روز برای مردم فرصتی مناسبی جهت انجام سفر به مناطق خنک تر کشور است تا بتوانند به نحوی از این گرمای طاقت فرسا فاصله بگیرند.

یوسفی ابراز امیدواری کرد که دولت، تمهیداتی در بهبود کیفیت ارائه خدمات از سوی ناوگان حمل ونقل بین شهری مانند اتوبوس، قطار و هواپیما با کیفیت بهتری فراهم کند تا مردم به جای استفاده از خودرو شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

تعطیلی ادارات برای حفظ سلامت مردم ضروری بود

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز(سه‌شنبه) با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری اعلام کرد به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیأت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرده است.