آخرین وضعیت مریم رجوی قاتل

منابع آگاه امنیتی گفتند که دولت آلبانی، مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی را که چند ماه قبل از این کشور به فرانسه رفته بود، ممنوع الورود کرده و این حکم از سوی دادگاه ضدتروریسم این کشور صادر شده است.

به گفته این منابع، دادگاه پس از بررسی مستندات موجود مبنی بر هدایت اقدامات تروریستی توسط این گروهک در داخل ایران ، حکم ممنوعیت ورود رجوی به آلبانی را صادر کرده است.

مریم رجوی خردادماه سال جاری، همزمان با حمله پلیس آلبانی به مقر تروریستی اشرف۳، از این کشور فرار کرد و به فرانسه رفت.

روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه، پلیس آلبانی پس از ممانعت سران گروهک منافقین از بازرسی کامل مقر اشرف۳ در شهر دوروس این کشور توسط پلیس، به آنجا حمله کرد.

مریم رجوی

تا پیش از آن، در بازرسی های پلیس از اشرف۳، تنها اماکنی نظیر سالن غذاخوری، آشپزخانه، استودیو داخلی و... مورد بازرسی قرار می گرفت اما پس از دریافت اطلاعات از برخی امکان دیگر این مقر نظیر محل یگان سایبری منافقین، پلیس خواستار بازرسی بیشتر شد که از ورود پلیس ممانعت به عمل آمد.

در پی این ممانعت، پلیس ضد تروریسم آلبانی با حکم قضایی دادگاه، به این محل وارد شد و بسیاری از کامپیوترها، هاردها و سرورهای یگان سایبری منافقین را با خود برد.

پس از انتقال منافقین از عراق به آلبانی و دور شدن از مرزهای ایران و البته بالا رفتن میانگین سنی اعضای این گروهک، امکان اعزام تیم های ترور به داخل کشور برای آنها نزدیک به صفر شده و برای همین، بیشترین توان خود را برروی عملیات سایبری و حضور پررنگ در فضای مجازی گذاشته‌اند.

این گروهک در سال‌های اخیر با کمک یکی از دولت های حامی خود، پیشرفته‌ترین سرورها را در یگان سایبری به کار گرفته بود.

گفته می شود که در این سرورها اطلاعات زیادی از جمله اطلاعات مربوط به مرتبطین و نفوذی های منافقین در داخل ایران وجود دارد.

این سرورها و اطلاعات موجود در آن توسط دستگاه های امنیتی آلبانی مورد بررسی و پردازش قرار گرفت و برخی نیز گفته اند که این اطلاعات به ایران منتقل شده است.

در پی ورود پلیس به مقر اشرف ۳ در خردادماه و درگیری اعضای منافقین با پلیس، یکی از اعضای باسابقه این گروهک به نام «عبدالوهاب فرجی» با نام مستعار «علی مستشاری» کشته شده، ۷۰ نفر بازداشت، و ۱۰ نفر زخمی شدند.

در زمان این حمله، مریم رجوی نیز در یکی از ساختمانهای این مقر مخفی بوده که بعداً از ترس استرداد به ایران، به فرنسه فرار کرد.

معاون اول قوه قضائیه نیز اخیراً گفته است که گروهک‌های خائن به انقلاب و مردم ازجمله گروهک منافقین را تعقیب قرار داده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل داده است.

یک ماه پیش، "ادی راما" نخست وزیر آلبانی در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی "اشپیگل" گفته بود که گروهک منافقین نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه ایران استفاده کنند.

وی تصریح کرده بود که «آلبانی قصد جنگ با ایران را ندارد و کسی را که از مهمان نوازی ما سوء‌استفاده کرده باشد، نمی‌پذیرد.»