تصدی گیری دولت در اقتصاد را کم می کنیم

ظهر امروز (چهارشنبه، 18 مرداد) نشست خبری محسن زنگنه ، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ، درباره مصوبات این کمیسیون، برگزار شد.

زنگنه در ابتدا با تاکید بر مردمی سازی اقتصاد گفت:  در کمیسیون تلفیق چند اصل رعایت شده است که یکی از آن موارد، مردمی سازی اقتصاد است و در تلاش هستیم تا تصدی‌گری دولت در اقتصاد را کم کنیم.

وی افزود: دولت را مکلف کرده‌ایم که سهام در اختیار خودش را  برای اساس اصل 44واگذار کند و فعالیت میانی و مدیریت را به شرکت های خصوصی و مردم واگذار کند .

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار کرد: دولت برخی از حوزه های که تصمیم های مهمی است را به آهستگی از کنارش رد شده و درباره یارانه‌های انرژی، اشاره مبهمی در برنامه داشته است و هنوز در صحت تلفیق در باره یارانه انرژی تصمیم نگرفته است.

وی تصریح کرد: درباره صندوق بازنشستگی موادی از برنامه دولت را رد کردم آثار اجتماعی خوبی نداشت، در باره هوشمند سازی حکمرانی مصوبات خوبی داشتیم و درباره وراثت و ثبت نیز احکام مترقی داشتیم.

زنگنه یادآور شد: درباره فضای مجازی تلاش کردیم انضباط بخشی انجام بدهیم و مرکز ملی فضای مجازی را مکلف کرده که سکوی اقتصاد دیجیتال را به تصویب برسانند.

در تلاش هستیم تصدی گیری دولت در اقتصاد را کم کنیم

وی تاکید کرد: بنا به ضرورت وحدت در فرماندهی فضای مجازی را مرکز ملی فضای مجازی بر عهده دارد و سند مقابله با حوادث فضای مجازی تدوین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق، خاطرنشان کرد: خدمات بیمارستانی به صورت 100درصد الکترونیکی انجام خواهد شد و سهم فرانشیض مددجویان کمیته و بهزیستی بستری به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی در تشریح بخش دیگری از مصوبات کمیسیون، گفت: وزارت راه و مسکن مکلف شد که 15درصد از ساخت و ساز را صنعتی ایجاد کند؛ همچنین در برنامه هفتم پیش‌بینی شد که 300هزار مسکن حمایتی،300هزار واحد دولتی ،100هزار واحد روستایی و 400هزار واحد انواع مسکن ساخته شود.

زنگنه ادامه داد: در لایحه ای که دولت آورده، در ماده 31 یارانه انرژی را به صورت مساوی بین ایرانیان تقسیم کنیم  و ابهام دارد. این بند مراعا گذاشته شده است. با دولت جلسات را برگزار کردیم و به جهت تعدد نظرات در هفته آینده در مورد بحث انرژی و حامل های انرژی بحث شود.‌

وی تصریح کرد: بحث افزایش بنزین مطرح نشده است و در خصوص اینکه رایانه بنزین را به افراد بدهیم، کمیسیون تصمیمی نگرفته است و بعید است که سهمیه به خانواده یا افراد بدهد.