در سایه اقتدار نظام و دیپلماسی دولت سیزدهم حقوق ملت را احیا کردیم

  محمدصالح جوکار درباره تاثیر اقدامات حقوقی و دیپلماسی دولت سیزدهم در توافق حاصل شده بین ایران و آمریکا برای آزاد سازی بخشی از منابع مالی ایران، بیان کرد: در سطح بین الملل آنچه که مهم است وجود ثبات در کشور است. اگر ثبات یک کشور به خطر بیفتد، دشمنان منتظر ورود و مداخله هستند، هر کدام نیز منافع خود را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، اغتشاشاتی که رخ داد، بر روی توافقاتی که در سطح جهانی قرار بود به وقوع بپیوندد، تاثیر منفی گذاشت. نیت پلید دشمنان نیز اساسا بی ثبات سازی کشور بود.

رئیس کمیسیون امورداخلی در ادامه اظهار کرد: ما دیدیم که دشمنان این ملت در این اغتشاشات نقش داشتند، حتی به دنبال این بودند تا در کشور چند دستگی ایجاد کرده و کشور را تجزیه کنند. به عنوان مثال در کشور سوریه که بی ثباتی ایجاد شد هنوز آمریکا و ترکیه در خاک این کشور حضور دارند و به دنبال منافع خود هستند. همین خواب را نیز برای کشور ما دیده بودند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فلذا امنیت و ثبات کشور بسیار مهم است، هرچه ثبات کشور ما بالاتر باشد، هزینه ما در سطح بین الملل کمتر خواهد بود و ما با قدرت بیشتر می توانیم برنامه های خود را در حوزه سیاست خارجی دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهت گفت: دیپلماسی فعالی که دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی پیش گرفت، قابل تقدیر است. تحولاتی نظیر پیوستن به پیمان شانگهای و گروه بریکس به دنبال همین دیپلماسی فعال محقق شده است.

در سایه اقتدار نظام و دیپلماسی دولت سیزدهم حقوق ملت را احیا کردیم

جوکار تاکید کرد: از سوی دیگر تعامل با کشورهای همسایه و منطقه و آغاز روابط تجاری و اقتصادی در عرصه های مختلف انرژی و حمل و نقل و عملیاتی کردن بخشی از توافقات راهبردی با برخی از دولت ها و کشورها حاکی از دیپلماسی قوی در دولت سیزدهم است. به دنبال این اقدامات حقوقی و دیپلماسی قوی دولت سیزدهم و در سایه اقتدار نظام توانستیم بخشی از اموال بلوکه شده خود در کره جنوبی را آزاد کنیم. اگر با همین شیوه نیز گام برداریم می توانیم در مذاکرات آتی با غرب، مطالبات خود را محقق کنیم.