انشقاق میان جریان انقلابی ممنوع!/ ضرورت وحدت جبهه انقلاب در انتخابات

پیش ثبت نام انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تمام و مشخص شد که تعداد ثبت نام کنندگان چندین برابر بیشتر از کرسی ها نمایندگی مجلس است.

اخبار واصله و غیر رسمی نشان می دهد بسیاری از چهره های اصلاح طلب به ویژه طیف میانه روی این جریان برای نامزدی انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند تا احتمالا با لیستی واحد به رقابت با لیست جبهه انقلابی بپردازند.

اما در این میان برخی نیروهای پایند به اصول که خود را سوپر انقلابی می دانند در روزها و هفته های گذشته سعی دارند با تحریف بسیاری از مسائل این گزاره را عینیت بخشند که باید خالص سازی شود اما سوال اینجاست بر اساس چه متر و معیاری سوپرانقلابی ها خود را خالص می دانند؟

انتخابات

به نظر می آید این‌ نوع تلاش های سیاسی این جریان فکری نه تنها به خودشان آسیب وارد می سازد بلکه جبهه انقلاب را نیز دچار مشکل می‌کند.تاریخ انتخابات های مختلف در کشور نشان داده که هر گاه جبهه انقلابی با هر عنوان و سلیقه ای کنار هم جمع شده به لیست واحد رسیده و وحدت حفظ شده است موفقیت را در پی داشته و هر‌گاه دچار انشقاق و چند دستگی شده رقابت را به رقبای خود واگذار کرده است.

ضرورت وحدت جبهه انقلاب بر کسی پوشیده نیست و اگر کسی بر این انگاره بدمد که می توان رقابتی درون گفتمانی ایجاد کرد یا به دنبال سهم خواهی بیشتر است و یا تحلیل صحیحی از وضعیت سیاسی کشور ندارد.