وابستگی در تامین تجهیزات دفاعی نداریم

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی با بیان اینکه باید خداوند را به خاطر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی شاکر باشیم، گفت: امام خمینی(ره) خودکفایی و خوداتکایی را به مردم آموزش داد و امروز این امر تبدیل به فرهنگ ملت بزرگ ایران شده‌ است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه اگر ملتی در عرصه دفاعی وابسته باشد عزتمند و سربلند نخواهد شد، تصریح کرد: با رهبری و تدبیر فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌ العالی) به جایی رسیده‌ایم که برای تامین نیازمندی‌های عرصه دفاعی وابستگی به خارج از کشور نداریم.

وی ادامه داد: وقتی کشوری برای تامین تجهیرات دفاعی به خارج از مرزها متکی باشد، ناگزیر است در عملیات‌ها بر اساس توانایی تجهیزات رفتار کند اما وقتی ملتی تجهیزات دفاعی خود را مطابق با تاکیتک‌ها و اهداف خودش طراحی کند، می‌تواند تصمیم بگیرد و قدرت ابتکار عمل را در دست داشته باشد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

سرلشکر موسوی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شاهد کارهای بسیار بزرگ جوانان ایران اسلامی در وزارت دفاع بودیم و امروز به برکت حضور این جوانان دانشمند در صنعت دفاعی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور می‌توانیم با اتکا به خودمان از میهن عزیزمان دفاع کنیم.

وی با قدردانی از همه عزیزان شاغل در صنایع دفاعی گفت: امیدوارم این ملت با تکیه بر ارزش‌های والای اسلام و انقلاب، روزبه‌روز موفق‌تر و پیروزتر باشد.