انتخابات مجلس دوازدهم یک «مرصاد» سیاسی است

 رهبر معظم انقلاب پیشتر در بیانات خود خطاب به فرماندهان و سایر اعضای سپاه از قله پیش‌روی ملت ایران گفتند و تاکید کردند: «امروز همه مسئولان موظفند شبانه‌روزی کار جهادی کنند و خستگی نشناسند». ایشان در ادامه تصریح کردند که امروز شیب تند را پشت سر گذاشتیم و به قله نزدیک شدیم؛ اینکه امروز روز خسته شدن و ناامید شدن نیست. به همین بهانه سراغ نگاه کارشناسی رفتیم تا بهتر و بیشتر آنچه از سوی مقام معظم رهبری بیان شد را متوجه شویم.

«حسین کنعانی مقدم»کارشناس مسائل سیاسی در این باره گفت: مقام معظم رهبری سالهای گذشته هم در این زمینه نکاتی را بیان کرده بودند که ما در یک سراشیبی پر پیچ و خم در حال حرکت به قله هستیم و اخیرا نیز فرمودند که ما به قله های آرمان های خود نزدیک شده ایم. با توجه به اینکه رهبری اطلاعاتش از مسائل نظامی و امنیتی در بالاترین سطح است زمانی که چنین بیاناتی را مطرح میکنند یعنی ما توانسته ایم بر بسیاری از مشکلات فائق بیابیم و این  امید را برای بسیاری از جوانان ایجاد میکند تا خستگی را کنار گذاشته و به ادامه مسیر بیاندیشند، معتقدم که این یک بشارت توسط مقام معظم رهبری است تا خصوصا مسئولان نظام توجه کنند که در این مسیر با مقاومت و پایداری رفتار کنند ؛ طبق آ یات قرآن ما با مقاومت و پایداری میتوانیم مسیر خود را ادامه دهیم و قله های مرتفع را فتح کنیم. البته قله های مرتفعی وجود دارد که در برخی از آنها ما به راس رسیده ایم.

انتخابات مجلس دوازدهم یک «مرصاد» سیاسی است

یکی از نمودهای حرکت ملت ایران به سمت قله، مشارکتهای اجتماعی است و چه مشارکتی مهمتر و چشمگیر از انتخابات سراسری در یک کشور. انتخاباتی که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی حتی یک روز هم به تعویق نیفتاده است. کنعانی مقدم با اشاره به انتخابات مجلس به عنوان یکی از مسائل برجسته نظام و نمود دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:  قطعا یک نقطه عطف تاریخی مردم سالاری پیش روی ما انتخابات مجلس آینده هست که من معتقدم یک مرصاد سیاسی است و تمام دشمنان با تمام ابزار و توان در تلاشند تا مقبولیت نظام را با کاهش مشارکت مردم رقم بزنند تجربه هم نشان میدهند که وقتی که دشمن با تمام توان وارد میشود در برابر آن همه مردم واکنش نشان میدهند و با همه توان مقابله میکنند ؛ اما به هرحال انتخابات مهمی را در پیش داریم و مشارکت پرشور مردم در انتخابات وعده الهی است که دشمنان ما در در کمین گاه قرار خواهند گرفت .کنعانی مقدم با اشاره به وظایف مسئولان تاکید کرد:  رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد مسئولان برای انتخابات را مشخص کردند ؛ مبنی بر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری در انتخابات  و مسئولان باید زمینه های این را فراهم کنند و بایک تلاش شبانه روزی از این پیچ تاریخی عبور کنند.