رئیسی در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه چه گفت؟

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در دیدار «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اشتراکات تمدنی و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کرد سطح همکاری‌های فیمابین در دوره جدید ریاست‌جمهوری اردوغان بیش از پیش ارتقا یافته و به تقویت تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف بیانجامد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به نگرانی‌های امنیتی ترکیه در منطقه، مؤثرترین راهکار برای مقابله با تروریسم را احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: اعمال مؤثر حاکمیت ملی هر دولتی بر تمام اراضی سرزمینی آن، بهترین راه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی و ضدامنیتی است.

رئیسی با ضروری دانستن مقابله با حضور کشورهای بیگانه در مناطق مختلف از جمله قفقاز، بر حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو و همکاری میان کشورهای هر منطقه تأکید کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه، فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را در هموار کردن مسیر تعاملات تجاری دو کشور و تبادل ظرفیت‌های متقابل مؤثر دانست. 

رئیسی در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه چه گفت؟

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و ترکیه ظرفیت‌های زیادی برای گسترش و تقویت همکاری‌ها و تعاملات خود با یکدیگر دارند، تحقق هدف ارتقای سطح مبادلات تجاری فیمابین به 30 میلیارد دلار را ممکن دانست و بر اراده ترکیه برای تحقق آن تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه گسترش سطح تعاملات دو کشور نیازمند توجه و حمایت خاص سران ایران و ترکیه است، حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت این کشور در گروه بریکس و نیز گفت‌وگو و همکاری دو کشور در زمینه حل و فصل مسائل منطقه‌ای را خوستار شد.