کشورهای بسیاری درصدد توسعه همکاری دفاعی با ایران هستند/ مهر ماه پایان تحریم های تسلیحاتی ایران

مهدی سعادتی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد وضعیت کشور در حوزه‌های صنعت دفاعی و رشد و تقویت این صنعت باوجود تحریم های همه جانبه بیان کرد: اخیرا شاهد بودیم که وزیر دفاع کشورمان اعلام کرد تمام تحریم های تسلیحاتی مهرماه پایان می یابد.

وی افزود: وزیر دفاع از آمادگی این وزارتخانه برای برقراری و توسعه مناسبات دفاعی و راهبردی با همه کشورهای مستقل و همسو به ویژه همسایگان منطقه‌ای و کشورهای مسلمان خبر داد و عنوان کرد که بسیاری از کشورها به همکاری با ایران در زمینه های دفاعی تمایل دارند.

سعادتی گفت: امروز تسلیحات و تجهیزات صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اثربخشی و تعیین کنندگی خود را در صحنه‌های نبرد و به ویژه مبارزه با تروریسم به اثبات رسانده است. کشور ما امروز در حوزه دفاعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به درخواست های گسترده کشورهای مختلف برای توسعه همکاری دفاعی با ایران ابراز کرد: اکنون محصولات صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران به بسیاری از کشورها صادر می شود و در این باره شاهد صف‌های طولانی و درخواست‌های گسترده‌ای از سوی کشورهای مختلف هستیم.

وی موفقیت در حوزه صنعت دفاعی را نشان‌دهنده مدیریت انقلابی خواند و افزود: بسیاری از کسانی که در حوزه صنعت دفاعی تلاش می‌کنند گمنام هستند. تأثیر این زحمات در مکان‌های مختلف و کارخانه‌های عظیم به وضوح دیده می‌شود و به این واسطه قطعا دنیا می‌داند توان مبارزه با اراده ملت بزرگ ایران را ندارد و امیدواریم دیگر مجموعه‌ها را نیز به این سمت گسیل داده و کشور را به اهداف بزرگ خود برسانیم.

کشورهای بسیاری درصدد توسعه همکاری دفاعی با ایران هستند/ مهر ماه پایان تحریم های تسلیحاتی ایران

سعادتی ادامه داد: امروز نقش کارکردی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران نه تنها در بعد امنیت بلکه در ابعاد مختلف سیاسی و فرهنگی کاملا روشن است. کشور ما توانسته مدافع همه کشورها به ویژه کشورهای مظلوم باشد و در منطقه با تعامل و سازندگی کشور عزیزمان به جایگاه واقعی خود رسیده است و به تعبیر دشمنان و صهیونیست‌ها ایران وارد مرحله تمدن‌سازی و فرهنگ‌سازی در منطقه غرب‌آسیا شده است.