نقش دشمن درآشوب از این روشن‌تر نمی‌شد

با گذشت چند روز از انتشار خبر دیدار فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب با گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات صهیونیست‌ها همچنان تحلیل‌ها و گزارش‌ها پیرامون آن ادامه دارد. فعالان سیاسی و رسانه‌ای معتقدند رسانه‌ای‌شدن این جلسه، خودزنی این فعالان رسانه‌ای بوده است. از سویی اصل چنین دیداری اثبات ادعای ایران است که بار‌ها از طرف مقامات کشور بیان شده که سرویس‌های امنیتی خارجی نقش لیدری و راهبری اغتشاشات در ایران را بر عهده داشته و دارند.

فضائلی: نقش رسانه در آشوب‌های پارسال یک نقش اصلی است

مهدی فضائلی، کارشناس رسانه و فعال سیاسی در گفتگو با مهر، در خصوص دیدار اخیر وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی با خبرنگاران ضدانقلاب گفت: این دیدار نکات متعددی را روشنگری می‌کند که اولین نکته آن حضور رژیم‌صهیونیستی در صف مقدم مقابله با نظام است. وی با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌ها تأکید کرد: نکته دیگر از این جلسه نقش و اهمیت رسانه‌هاست و نشان می‌دهد رسانه یکی از مهم‌ترین ابزار آن‌ها در مقابله با نظام رسانه و فعالیت‌های آنان در حوزه شناختی است؛ موضوعی که از مدت‌ها قبل شروع شده است و روزبه‌روز پیچیده‌تر خواهد شد و ابعاد جدیدی پیدا خواهد کرد.

فضائلی با نزدیک‌شدن سالگرد مرگ مهسا امینی و تداخل آن با این نشست تصریح کرد: تشکیل این جلسه در آستانه سالگرد حوادث پاییز سال گذشته نشان می‌دهد نقش رسانه‌ها در این ماجرا یک نقش اصلی و در صدر فهرست ابزار‌هایی است که دشمنان از آن استفاده کرده و می‌کنند.

این کارشناس رسانه اذعان داشت: این نشست پیوند عمیق شبکه‌های معارض با نظام را با رژیم‌صهیونیستی مشخص می‌کند؛ آن‌ها که ادعا می‌کنند منافع اصلی مردم ایران را پیگیری می‌کننداما با دشمن اصلی کشور که رژیم‌صهیونیستی است جلسه و نشست برگزار می‌کنند، آن هم با دستگاه امنیتی این رژیم که دانشمندان کشور را ترور کرده و اقدامات تخریبی علیه صنایع کشور انجام داده است تا یک بار دیگر ثابت کند ادعا‌های مردم‌دوستی آنان پوچ و بی‌مبناست و اتفاقاً این رسانه‌های معاند در صف مقدم دشمنی با مردم و منافع ما قرار دارند.

فضائلی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب همزمان با حوادث و ناآرامی‌های پاییز گذشته گفت: تشکیل این جلسه تأییدی است بر صحت تحلیل رهبر معظم انقلاب از حوادث سال گذشته که بر اساس نقشه دشمن این اتفاقات رقم خورد. به گمان من، تشکیل این جلسه به شکل علنی نشان از حماقت دشمنان ما دارد که اینگونه خودشان را رسوا می‌کنند و لو می‌دهند.

نقش دشمن درآشوب از این روشن‌تر نمی‌شد

بانکی‌پور: رژیم‌صهیونیستی دنبال حفظ موقعیت خود است

امیرحسین بانکی‌پور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام برخی رسانه‌های معاند مبنی بر علنی‌کردن ارتباط خود با رژیم‌صهیونیستی بیان کرد: از گذشته‌ها برای همه مبرهن بود که پشتوانه امپریالیسم خبری، صهیونیست‌ها هستند، یکی از بخش‌هایی که صهیونیست‌ها سعی کردند در آن نفوذ کامل داشته باشند، بخش خبری بود و نفوذ رسانه‌ای یکی از برنامه‌های استراتژیک صهیونیست‌هاست.

وی در ادامه اظهار کرد: از قدیم این موضوع بر همگان روشن بود که از بی‌بی‌سی تا ایران‌اینترنشنال یک سیاست را دنبال می‌کنند و این رسانه‌ها عمدتاً صهیونیستی هستند که یا به صورت مستقیم یا به صورت واسطه‌ای از جنبه اقتصادی گرفته تا از نظر فکری از سوی صهیونیست‌ها حمایت می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در یک برهه‌ای این خائنان ارتباط خود را با رژیم‌صهیونیستی، مخفی نگه داشته و امروز آن را علنی کرده‌اند، به این موضوع بر می‌گردد که موقعیت رژیم‌صهیونیستی به خطر افتاده و در سطح دنیا تنزل پیدا کرده است. زمانی که یک مجموعه‌ای احساس کند در حال از دست دادن پشتوانه خود است، آنگاه هر چه را پنهان دارد، علنی می‌کند تا بتواند جایگاه خود را در جغرافیای سیاسی و فرهنگی دنیا حفظ کند.

ایمانی: به ضرر اپوزیسیون خارج‌نشین شد

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره دیدار برخی فعالان رسانه‌ای خارج از کشور با وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی اظهار کرد: ما در حوادث سال گذشته اعلام کردیم امریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی پشت صحنه اتفاقات کشور هستند، اما شاید پذیرفتن این مسئله برای برخی راحت نبود، البته این مسئله به آن معنا نیست که ما در کشور نارضایتی داخلی نداشتیم. وی ادامه داد: دیدار خبرنگاران رسانه‌های فارسی‌زبان با وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی می‌توانست علنی نشود، اما وقتی این دیدار رسانه‌ای و علنی می‌شود، به آن معناست که آن‌ها خیلی امیدوارند کاری را که سال گذشته نیمه‌تمام ماند اصطلاحاً امسال تمام کنند، بنابراین علنی به صحنه می‌آیند تا به عناصر فعال ضدجمهوری اسلامی در خارج و داخل کشور بگویند رژیم‌صهیونیستی با تمام قوا در صحنه حضور دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اعتقاد به اینکه علنی‌شدن این دیدار به ضرر اپوزیسیون خارج‌نشین بود، گفت: جهان غرب و این اپوزیسیون شناخت دقیقی از جامعه ایرانی ندارد. آن‌ها تصور می‌کنند به جز اقلیتی، همه مردم ایران چه آن‌ها که سال گذشته در اعتراضات شرکت کردند، چه آن‌ها که شرکت نکردند، اما از اعتراضات حمایت کردند، به دنبال براندازی نظام سیاسی در ایران هستند. دشمنان فکر می‌کند با برگزاری چنین نشست‌هایی مردم ایران به حضور آن‌ها دلگرم می‌شوند، در حالی که اکثریت مردم ایران روحیه بیگانه‌ستیزی دارند و ممکن است انتقاداتی داشته باشند یا حتی مخالف جمهوری اسلامی باشند، اما این به آن معنا نیست که موافق امریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی باشند. تصور آن‌ها این است که مردم معترض، موافق اقدامات آن‌ها هستند.

ایمانی با اشاره به اینکه یکی از ضربه‌های بزرگی که اپوزیسیون و کشور‌های حامی آن‌ها خوردند، بابت تصور اشتباه از مردم ایران بود، گفت: یکی از انتقادات سال گذشته مردم به رهبران اپوزیسیون خارج از کشور این بود که آن‌ها عناصر بسیار ضعیف، وابسته و منفعت‌جو هستند و در اندازه‌ای نیستند که یک نظام جدید در ایران تشکیل دهند. خود اپوزیسیون هم تصور درستی از جامعه ایران نداشت، بنابراین دیدار با وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی علنی شد، البته جای خوشحالی دارد که آن‌ها چنین تصوری دارند و این دیدار را علنی کردند.

جلالی: رسانه‌های معاند همواره در زمین رژیم‌صهیونیستی بازی کرده‌اند

حجت الاسلام حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار برخی رسانه‌های معاند با وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی و علنی‌کردن این ارتباط بیان کرد: رابطه این رسانه‌های معاند با رژیم‌صهیونیستی موضوع پنهانی نیست. عملکرد آن‌ها نیز نشان می‌دهد کاملاً مطابق میل و خواسته صهیونیست‌ها عمل کرده‌اند و گام برداشته‌اند. نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از فتنه سال گذشته که یک جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی بود، اگر کسی هم قصد داشت رابطه این رسانه‌های معاند را با رژیم‌صهیونیستی مخفی کند، دیگر نمی‌توانست.

وی در ادامه تأکید کرد: مردم دیگر باورشان شده بود حرکت، روند و صحبت‌های این رسانه‌های معاند همه گویای ارتباط تنگاتنگ و پیوند محکم با رژیم‌صهیونیستی است، اما تا به امروز هیچ‌گاه به صورت مشهود و محسوس این رابطه را علنی نکرده بودند، ولی امروز دیگر علنی شده است، حرف‌ها و نوشته‌های این رسانه‌ها نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

جلالی افزود: هر چه دشمن می‌خواهد، این رسانه‌ها و افراد خائن دنبال می‌کنند. دشمن به دنبال براندازی و حذف طرف مقابل خود است. سیاست ما نیز همواره این بوده است رژیم‌صهیونیستی از صفحه روزگار محو شود.