عروس ملکه انگلیس در سودای سناتور شدن

دوشس ساسکس، مدل و بازیگر سابق آمریکایی و همسر شاهزاده هری ، دوک ساسکس در صدد است برای جانشینی «دایان فاینستاین» سناتور دموکرات که چند روز پیش در سن ۹۰ سالگی درگذشت، وارد رقابت‌ شود.

روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش کرد که سیاست‌های چپگرایانه مگان مارکل و عقایدش مبنی بر این‌که زنان قادر به تغییر جهان هستند، بر کسی پوشیده نیست بنابراین جای تعجب نیست که نام مگان مارکل اخیراً در هالیوود به عنوان جایگزینی برای سناتور کالیفرنیایی یعنی دایان فاینستاین مطرح شد.

یکی از حامیان مالی مهم حزب دموکرات و نزدیکان «گاوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا که مسئول انتخاب جایگزین فاینستاین است، به هفته‌نامه «میل آن ساندی» گفت: «مگان قطعاً یک گزینه بعید است اما در بین حماقت‌هایی که این روزها سیاست آمریکا درگیر آن است، چنین چیزی غیرمحتمل نیست. چیزهای احمقانه‌تری رخ داده است».

طبق این گزارش، مرگ فاینستاین موقعیت منحصر به فردی را ایجاد کرده است که در آن نیوسام ۵۵ ساله فرماندار کاریزماتیک کالیفرنیا که در صورت وقوع اتفاقی برای جو بایدن، رئیس جمهور ۸۰ ساله آمریکا بعنوان یکی از نامزدهای پیشتاز ریاست‌جمهوری در نظر گرفته می‌شود، اختیار دارد تا فردی را برای جایگزینی فاینستاین انتخاب کند تا انتخابات بعدی در این کشور در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود.

در عین حال، هفته‌نامه میل آن ساندی گزارش کرده است که یکی از منابع ارشد حزب کارگر تأیید کرده است که مگان در بین دموکرات‌های ارشد، در حال شبکه‌سازی است با این هدف که یک کارزار مردمی تشکیل دهد تا جاه‌طلبی‌های سیاسی او را تقویت کنند و این‌که ریاست‌جمهوری ایالات متحده، هدف نهایی مگان است.

بر اساس این گزارش، مگان به همراه همسرش شاهزاده هری ظاهراً یک نشست یکساعته مجازی با نیوسام داشته‌اند اما نیوسام کاندید دیگری را برگزیده است.

یک منبع آگاه گفته است که نیوسام متعهد شده است که یک زن سیاهپوست را جایگزین فاینستاین کند و افزود: «مشکلی که در حال حاضر وی (نیوسام) با آن مواجه است، این است که تمامی بهترین نامزدها (برای جایگزینی فاینستاین) از قبل گفته بودند که قصد دارند در نوامبر ۲۰۲۴ یا همان انتخابات بعدی، برای کرسی فاینستاین رقابت کنند».

این منبع گفت: «فرماندار نیوسام اکنون نمی‌تواند هیچ‌یک از آن نامزدها را برای این سمت انتخاب کند زیرا این یک طرفداری بزرگ و بسیار ناعادلانه تلقی می‌شود. اگر در حال حاضر یکی از نامزدهای بسیار خوب زن سیاهپوست را در این سمت قرار دهد، متهم به طرفداری (از سیاهپوستان) می‌شود».

عروس ملکه انگلیس در سودای سناتور شدن

این منبع ادامه داد: «بنابراین او باید یک زن رنگین‌پوست را پیدا کند که بتواند این سمت را برای مدت ۱۳ ماه اداره کند و این نامزد موافقت کند که در مقابل هیچ یک از سیاستمداران کارکشته که قبلاً برای شرکت در انتخابات (نوامبر ۲۰۲۴) اعلام آمادگی کردند، نایستد و بنابراین زنان زیادی تحت این شرایط باقی نمی‌مانند که برای این سمت موقت مناسب باشند و به همین دلیل است که در این شرایط نام مگان مطرح شده است».

بر اساس این گزارش، مگان از زمان ورود به کالیفرنیا با همسرش پرنس هری در سال ۲۰۲۰، روابط سیاسی خود را در جناح چپ ایجاد کرده است. او همچنین با «گلوریا استاینم» یک نیروی قدرتمند فمنیست در حزب دموکرات، دوست صمیمی است.

یکی از دوستان استاینم به میل آن ساندی گفت: «گلوریا، مگان را به افراد محوری درون حزب دموکرات معرفی کرده است. مگان به سیاست بیش از هرچیز دیگری علاقمند است و این جایی است که او فکر می‌کند در آن قدرت دارد اما مجبور است در عین حال بر روی مسئله پول درآوردن نیز متمرکز باشد».