عاملان و حامیان جنایت غزه باید محاکمه شوند/ رفع محاصره غزه اولویت دارد

فداحسین مالکی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به بمباران بیمارستان «معمدانی» در غزه و ضمن محکومیت این جنایت و تسلیت به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه گفت: این جنایت محکوم است و هیچ حرف و توضیحی نیز دراین راستا پذیرفته نیست. این جنایات باید فورا متوقف شد و عاملان و حامیان آن باید مورد مواخذه و محاکمه شوند.

وی افزود: طی سال های اخیر رژیم کودک کش صهیونیستی همواره در طول مدت حیات ننگین خود، تمام قوانین بین‌المللی و اصول انسانی را زیرپا گذاشته بود، اما جنایت و بمباران مردم بی‌دفاع و مجروحی که به بیمارستان پناه برده بودند، نقطه عطفی در کارنامه سیاه آن ها محسوب می‌شود.

مالکی ادامه داداین جنایت ثابت کرد که نفرت از رژیم صهیونیستی در میان همه مردم با سلایق، باورها و گویش‌های مختلف به اوج رسیده است. اکنون پرسشگری به اوج خود رسیده و مردم دنیا از سران کشورها، افراد صاحب نفوذ و همه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی به‌ویژه کشورها و مجامع عربی و اسلامی سوال دارند که چرا در برابر این میزان از ددمنشی و جنایت رژیم صهیونیستی نسبت به کودکان و زنان بی‌دفاع، بی‌گناه و بی‌پناه اقدام موثری انجام نمی‌دهند؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه در این جنایت هولناک  محکومیت صرف کفایت نمی‌کند، توقف هر چه سریعتر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را ضروری دانست و محاکمه و مواخذه عاملان و حامیان این جنایات را بعنوان تضمینی برای حیات انسانی و حفظ حقوق بشر خواستار شد.

عاملان و حامیان جنایت غزه باید محاکمه شوند/ رفع محاصره غزه اولویت دارد

او افزود: تنش و جنگ بین اسرائیل و فلسطین در روزهای اخیر موجب خشم تمام مردم جهان شده و این خشم باید منجر به متوقف شدن جنگ افروزی رژیم جنایتکار صهیونیستی شود. در وهله بعدی باید با رفع محاصره غزه، آب، غذا، دارو و سوخت لازم به مردم مظلوم غزه رساند، تا از تعمیق فاجعه و تراژدی انسانی که در این منطقه در حال رقم خوردن است، جلوگیری شود.

مالکی درانتها با بیان اینکه تمام آزادی خواهان دنیا به ویژه حقوقدانان باید برای دفاع از بدیهی ترین های حقوق انسانی واکنش نشان دهند، اظهار داشت: در چنین لحظاتی و در زمان وقوع چنین جنایاتی باید قوانین و معاهدات جهانی به عرصه عمل بیاید. قضاوت همه مردم جهان این است که این رژیم مرتکب جنایات شنیع و هولناکی علیه بشریت شده است و باید ضمن توقف فوری این جنایات، عاملان و حامیان آن مورد مواخذه و محاکمه قرار گیرند.