هیچ مانعی نباید جلوی اجرای تعهدات دولت نسبت به گندمکاران را بگیرد

رحمت‌الله نوروزی ، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به افزایش 30 درصدی قیمت کود بیان کرد: اخیرا در جلسه علنی مجلی نیز در رابطه با افزایش 30 درصدی قیت کود نطقی داشتم. هفته گذشته نیز با نمایندگان سه استان شمالی جلسه‌ای با معاون اول رییس جمهور داشتیم که در آن جلسه نیز موضوع افزایش 30 درصدی قیمت کود را مطرح کردیم.

وی افزود: ازطرفی منتظر بودیم دولت تا پایان مهرماه تمام مطالبات گندم‌کاران را پرداخت شود. با این وجود که قرار بود تا پایان مهر پول گندم کاران پرداخت شود، اما این اتفاق نیفتاده و ازطرف دیگر برنج روی دست کشاورزان مانده است و حال در این شرایط قیمت کود را زیاد می‌کنند!

نوروزی با بیان اینکه پرداخت طلب گندم کار‌ها شروع شده است، اظهارداشت که اما این کار با تاخیر انجام شده و بخشی هنوز پرداخت نشده و آن‌ها نتوانسته کود تهیه کنند. بنابراین فقط آن دسته از کشاورزان که پول گرفته‌اند توانستند کود تهیه کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: این مسئله شرایط را برای کشاورزان سخت و سخت تر می کند. چراکه کشاورزانی که با تاخیر پول گندم را گرفته‌اند باید کود گران‌تری برای کشت پاییزه بخرند.

هیچ مانعی نباید جلوی اجرای تعهدات دولت نسبت به گندمکاران را بگیرد

او با بیان اینکه انتظار داریم دولت به این مشکلات توجه کند، تاکید کرد: هرچند می دانیم دولتمردان و معاون اول رئیس جمهور حتما به این کشلات واقف هستند و توجه دارند که به دلیل عدم پرداخت و تاخیر در خرید کود، کشاورزان کود را گران‌تر می‌خرند. اما باید هر چه سریع ترحتما برای این موضوع تدبیری کنند تا این مشکل حل شود.

نوروزی درانتها خاطرنشان کرد: بارها راجع به تعهدات دولت نسبت به مطالبات گندمکاران مصاحبه و گفت وگو کرده ایم. این قشر جزء اقشار مهم جامعه هستند و محصول تولیدی آن ها نیز استراتژیک ترین و مهم ترین کالای تولیدی کشورمان است. به طوری که حتی هدف ما خودکفایی در تامین گندم بوده است. بنابراین هیچ دلیلی نباید جلوی حمایت و اجرای تعهدات نسبت به این قشر را بگیرد.