ضرورت تقویت ارتباطات و روابط با عربستان و کشورهای اسلامی

ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به برقراری مجدد روابط میان ایران و عربستان بیان کرد: مناسبات بین ایران و عربستان پس از سال ها انفعال و قدان مدیریت صحیح، به مرحله سکون و قطع ارتباط رسیده بود. باید بپذیریم که کشور عربستان می تواند نقش پررنگی در ثبات منطقه و معادلات بین المللی داشته باشد.

وی افزود: تداوم این ارتباط در سطح منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار است. حتی شاهد بودیم که بسیاری از کشورهای منطقه ازجمله بحرین از آن حمایت کرد. بحرین نیز باید  روابط خود را با توسعه دهد تا ثبات بیشتری در منطقه ایجاد شود.

عزیزی در ادامه با تأکید بر اینکه لازم است دیدارها و سفرها میان ایران و عربستان افزایش یابد تا روابط نیز تقویت شود، عنوان کرد: ما به دنبال تقویت این فضا هستیم و معتقدیم این توسعه باعث ثبات اقتصادی برای همه کشورهای منطقه خواهد شد. از این رو باید دیدارها و سفرها بین مقامات ایران و عربستان افزایش یابد تا به موجب آن شاهد تقویت مناسبات و همکاری ها باشیم.

ضرورت تقویت ارتباطات و روابط با عربستان و کشورهای اسلامی

او گفت: این روزها شاهد موج جدید برقراری روابط میان کشورهای مسلمانی که تا کنون روابط آنها رو به سردی رفته بود، مانند ترکیه و مصر هستیم و این اتفاقات قطعا به ثبات امنیتی در منطقه منجر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: هیچگاه نمی توان برگزاری اجلاس و مجمع های مختلف را در تقویت روابط بی تاثیر یا کم تاثیر دانست. نکته این است از آنجایی که کشورهای مسلمان زیادی در این اجلاس ها حضور دارند، شرایط برای گفتگوهای حاشیه ای و تبادل نظر وجود دارد.

عزیزی درانتها خاطرنشان کرد که با این اوصاف نه تنها منافع آن شامل حال دولت ها بلکه شامل حال ملت های مسلمان خواهد شد و از این طریق می توانیم مقدمات توسعه روابط میان کشورهایمان را نیز رقم بزنیم.