امیرعبداللهیان عازم بیروت می‌شود

 رسانه لبنانی «ال‌بی‌سی‌» به نقل از منابع ادعا کرده وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در ساعات آینده عازم بیروت می‌شود و قرار است فردا پنجشنبه با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. 

طبق این گزارش، قرار است او با رئیس پارلمان لبنان نبیه بری، نخست‌وزیر این کشور نجیب میقاتی و همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدارهایی داشته باشد. به گزارش ال‌بی‌سی، در این سفر احتمالاً دیدارهایی با رهبران سیاسی مختلف لبنان و فلسطین انجام خواهد شد. 

امیرعبداللهیان عازم بیروت می‌شود

امیرعبداللهیان ۲۲ مهر هم در سفرش به لبنان، با سیدحسن نصرالله دیدار کرد. در این دیدار تحولات جاری منطقه بویژه تحولات فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی و تهاجم مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات آن و همچنین اقدامات تجاوزکارانه این رژیم علیه مسجدالاقصی و کرانه باختری و آمادگی کامل گروه‌های مقاومت فلسطینی برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین وضعیت مقاومت را عالی توصیف کرد و گفت همه سناریوها کاملا آماده است.

وزیر خارجه ایران همچنین در لبنان با نخست‌وزیر پیشبرد امور، وزیر خارجه و رئیس پارلمان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.