واکنش جدید علم الهدی امام جمعه مشهد به بد حجابی در کشور

سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت مرحوم مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: ضمن گرامیداشت هفته نیروی دریایی و ادای احترام به این تبار پرفضیلت و فداکار، امروز مصادف است با سالروز شهادت مرحوم آیت‎الله سید حسن مدرس و روز مجلس. فردا هم به‌عنوان یازدهم آذر مقارن است با شهادت روحانی مجاهد مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی که نهضت اسلام‎ خواهانه خود را در گوشه‌ای از خاک پاک ایران اسلامی برپا کرد و به‌موازات استبداد خرافی و عقب‌افتاده قاجار، با انتقال قدرت به رضاخان ملعون به‌عنوآن‌جاسوس ناپاک و ظالم انگلیس نیز مبارزه می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مشهد؛ او افزود: میرزا هم با استبداد می‌جنگید و هم با استعمار. مرحوم مدرس نیز در اوج قدرت ناپاک رضاخان قلدر که حتی در فریب مردم نیز موفق شده بود، یک‎ تنه و تنها با اندیشه شخصی خود در برابر این تشکیلات ایستاد و در هر میدانی که قرار می‌گرفت، با این استبداد آمیخته با جاسوسی برای استعمار مقابله می‌کرد. در نهایت هم کار به جایی رسید که در یک گوشه از این خطه، در سرزمین خراسان و در شهرستان کاشمر، در نیمه‌های شب او را اعدام کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انسان وقتی تاریخ پیروزی مردم در انقلاب اسلامی را بررسی می‌کند، برایش قابل‌درک می‌شود که چه شد مردم ما توانستند اسلام را در ایران برپا کنند و بینی شرق و غرب را به خاک بمالند. زمینه‎ سازی برای نهضت خداخواهانه ملت ایران در بهمن ۱۳۵۷ با مجاهدت میرزاکوچک ‎خان‎‌ها و مدرس ‎ها ایجاد شد و اگر هم مردم ما در مقابله با استکبارگران جهانی مصمم هستند، به دلیل آن است که این جنایت‌ها را در تاریخ خود فراموش نکرده‌اند.

عزت، دستاورد مقاومت

او با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت ادامه داد: برادران و خواهران، ۴۵ سال تجربه انقلابی ما نشان می‌دهد که همه عزت‌ها و سعادت‌ها در سایه مقاومت محقق می‌شود که خداوند عالم در یک جمله کوتاه در قرآن کریم، همه را به آن دعوت کرده و فرموده «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» یعنی کسانی که گفتند پروردگار ما الله است و سپس استقامت کردند، خداوند عالم برایشان حمایت و نصرت الهی را نازل می‌کند تا نترسند و غمگین نشوند. ذات اقدس پروردگار، این قوم را به بهشت وعده می‌کند و رستگارشان خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وقایع اخیر جنگ غزه تصریح کرد: ما امروزه مصداق عینی این آیه را در ماجرای فلسطین می‌بینیم؛ آن‌جا که همه جهان کفر علیه یک ملت مظلوم و در محاصره گرفتارشده متحد شد، حدود ۵۰ روز بر سر این‌ها بمب و موشک ریختند و هزار هزار از آن‌ها را به شهادت رساندند، اما سرانجام این جنگ هم چه شد؟ غیر از این بود که حتی کودکان غزه وقتی از زیر آوار بیرون می‌آمدند، درحالی که خانه آن‌ها ویران و اعضای خانواده‎ شان یکسره به شهادت رسیده بودند، ندای «حَسبُنَاالله» سر می‌دادند؟ غیر از این بود که تنها دولت اتمی منطقه به طرز مفتضحانه شکست خورد، ذلیل شد و نه در برابر یک دولت متخاصم بلکه در مقابل یک گروه چریکی به زانو درآمد؟

ایشان تأکید کرد: برای آتش‌بس، صهیونیست‌ها سه خواسته داشتند؛ یکی اینکه غزه تخلیه شود، یکی اینکه کانال ‎های حماس افشا شود و دیگر آن که ۳۰۰ اسیر دربند حماس آزاد شوند. هیچ‌کدام از این سه خواسته هم محقق نشد و کار این ملعون‎ها به جایی رسید که همه ملت‌های دنیا به راه افتادند، آشکارا به صهیونیسم متوحش جهانی نفرین فرستادند و او را لعنت کردند. در خلال این ماجرا، نه‌تن‌ها اسرائیل شکست خورد بلکه آبروی غرب هم از بین رفت و برای همه ثابت شد ادعای حقوق بشر و این وجهه‌های پوشالی تا چه حد تهی از واقعیت است.

حجاب، میراث فاطمه زهرا (س) است

علم‌الهدی با بیان اینکه امروزه نتیجه شیرین و اثربخش مقاومت برای همه ملت‌های جهان ملموس است، گفت: عزیزان من، مقاومت جواب می‌دهد. این پیام انقلاب ماست. ما فاطمیه اول را پشت سر گذاشتیم. ملت سیاه پوشید، اشک ریخت، عزاداری کرد. شایسته نیست در این مملکت امام زمان (عج) و ملت فاطمی، میراث حقیقی فاطمه (س) و حرمت خون شهدایی که پیشانی‌بند یازهرا (س) بر سر داشتند، موردغفلت و بی‌توجهی قرار بگیرد.

او بیان کرد: مردم در موضوع حجاب ایستادگی کنند. دشمن در این حوزه متمرکز است این مسئله ایدئولوژیک را به بهانه‌ای برای اختلاف ‎افکنی میان اقشار مختلف مردم ما تبدیل کند. مقام معظم رهبری درباره بدحجابی به‌صراحت اعلام موضع کردند و این کار را جرم سیاسی خواندند تا برای قوه قضاییه مشخص شود که باید جرم ‎انگاری کند و مجازات مقتضی آن هم تعیین شود.

شورای نگهبان بر لایحه عفاف و حجاب نظارت کند

امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید نظارت دقیق بر لایحه عفاف و حجاب داشته باشد، اظهار کرد: خواسته ما از فقهای عادل و حقوقدانان دانشمند شورای نگهبان آن است که لایحه حجاب و عفاف را در مقام جرم‎انگاری تلقی کنند و موضع نهاد‌های انتظامی و امنیتی در مقابل این جرم مشخص شود. اگر بناست بی‌حجابی به فرموده رهبر معظم انقلاب جرم سیاسی تلقی شود، مخاطب این جرم نیز اسلام، انقلاب و نظام هستند و در این جرم انگاری، باید دقیقاً مشخص باشد که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید چکار کنند. تنها مسائل قضایی کافی نیست.

ایشان افزود: اگر این لایحه از این بابت ابهام دارد، فق‌های مجاهد و حقوقدانان اندیشمند شورا، مجلس را موظف کنند این مسائل را برطرف کند. مجلس وظیفه دارد تکلیف لایحه عفاف و حجاب را هر چه زودتر مشخص کند. این مجلس، قربانی صدیقی همچون مرحوم آیت‌الله سید حسن مدرس دارد. این مجلس به نام شورای اسلامی مزین است و برای اسلام شهید تقدیم کرده و تکلیف دارد پای‌کار خواسته‌های شرعی و به‎ حق مردم باشد.