انتقاد آیت الله علم‌الهدی از جریانات سیاسی

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یک گردن کلفت جانورصفت یک طرفه از قراردادی بیرون رفته است و رفته به بقیه می‌گوید ادامه دهید اما به شرطی که منافع ما تامین شود و انگیزه ما محقق شود و با سه کشور اروپایی که منادی دموکراسی و مدعی تمدن و ترقی هستند صحبت کرده‌اند و آنها نیز گفته‌اند شما راست می‌گوئید و بیانیه نیز صادر کرده‌اند و گفته‌اند باید این منافع مثل سرمایه‌گذاری آزاد باید برطرف شود و با کمال گردن کلفتی سر را بالا می‌دهند و می‌گویند ما تضمین نمی‌دهیم، می‌گویند حق با ایران است اما تضمین نمی‌دهیم. این بیانگر جاهلیت و از بین رفتن انسانیت است. این جاهلیت در برخی جریان‌های سیاسی داخل کشور ما نیز سرایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه قصه برجام جلوی چشم همه است اظهار داشت: از روز اول مقام معظم رهبری فرمودند من به اینها اطمینان ندارم و مورد اعتماد من نیستند و جز ضرر و زیان چیز دیگری نخواهیم دید اما جلودار نیز نشدند و فرمودند اینها عمل نمی‌کنند بعد که پیمان بسته شد، مقام معظم رهبری هم خصوصی و هم در سخنرانی فرمودند این قرارداد در صورتی قابل اعتنا است که رئیس جمهور امضا کند که تمام تحریم‌ها را برداشته است.

امام جمعه مشهد افزود: رئیس جمهور آمریکا که امضا نکرد و این قرارداد در مجلس آمد و بررسی شد و عنوان شد که این درست نیست و گفتند قرارداد به ضرر است اما با یک جوسازی به تصویب مجلس رسید و امروز شکست خورده و با ضرر متوجه شده و سانتریفیوژ از کار انداخته شد و فناوری 20 درصدی کنار گذاشته شد و انتهایش نیز هیچ بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای اینکه راه باز باشد مسیر را باز گذاشتند تصریح کرد: اما امروز عده‌ای عناصر ناپاک می‌گویند اگر قرار است کسی بازخواست شود خود مقام معظم رهبری است و این همان جاهلیتی است که وارد کشور ما شده و برخی جریانات سیاسی ما را این جاهلیت فراگرفته و مقام معظم رهبری در موضع مظلومیتی مانند مظلومیت جدش یعنی حضرت علی(ع) قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری فرمودند این پیمان عمل نمی‌شود و بعد بگویند گناه برجام به عهده ایشان است؟ این کسانی که این را کمی‌گویند با خوارج چه تفاوتی دارند؟ متاسفانه برخی دچار این جاهلیت شده‌اند. این شما متدینین هستید که باید بیدار باشید و تکلیف خود را با یک بصیرت کامل در این پهنه جاهلیت شکل گرفته، نشان دهید و پای ولایت و دین بایستید.