برخورد با فساد چای دبش باید به چشم مردم بیاید

 محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: قوه قضائیه و دولت باید به مسئله رانت و فساد چای دبش ورود کرده و برخورد جدی با همه عوامل داشته باشد، هرچند موضوعی مانند رانت فولاد از گذشته آغاز شده اما حاکمیت موظف است برخورد بازدارنده داشته باشد، برخوردی که به چشم مردم بیاید.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: نیروهای شرکتی از ما سوال می‌کنند چطور برای تبدیل وضعیت ما قانون مصوب به اصل 75 و عدم وجود بودجه برخورد می‌کنند اما در چنین رانتی از نظر کیفیت تخصیص، میزان برآورد نیاز و حتی نوع چای وارداتی انواع و اقسام تخلف با رقم بالا صورت گرفته؟  بنابراین تنها پاسخی که مردم از ما می‌پذیرند برخورد جدی است.

وی افزود: امروز واردات خودرو با توجیه نبود ارز با کندی بسیار پیش می‌رود اما در عین حال یک شرکت چنین دریافتی را به خود اختصاص می‌دهد،  ما برای دو قرص نان سامانه راه‌اندازی کردیم در حالی که باید چنین سامانه‌ای را برای کالاهای دیگر مانند چای نیز تشکیل داد.

برخورد با فساد چای دبش باید به چشم مردم بیاید

نقدعلی با اشاره به آلودگی هوای شهرهای بزرگ به ویژه اصفهان گفت: حال اصفهان خوب نیست، صنایع راه نفس کشیدن را بر مردم بسته‌اند، هرچند مسئولان می‌گویند مازوت‌سوزی نمی‌کنند، اما تأکید می‌کنم با سردتر شدن هوا بار آلودگی هوا را به دوش اصفهان نیندازیم و با مصوبه شورای امنیت ملی الزام به مازوت‌سوزی نکنیم چرا که مردم به شدت با سختی مواجه شدند و نفس کشیدن برای آنها سخت شده است.