پیشنهاد ضرغامی برای لغو روادید با ۳۲ کشور

 سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: سال‌هاست که دنیا، اتحادیه اروپا با ویزای شینگن یک یکپارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است؛ اخیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز یک چنین ویزایی برای خود تعریف کردند.

وی افزود: خیلی خوب است این دولت با تدبیر و شجاعت و تشخیص همه ضرورت ها و با استفاده از اهمیت گردشگری به این موضوع توجه کند؛ بنده بسیار تاکید دارم در مسئله گردشگری زیرا نگاه ما این است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در جلسه امروز دولت پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۳۲ کشور به تصویب رسید و این لغو روادید در مرحله اول است و پیشنهاد ما ۶۰ کشور بوده است.

ضرغامی عنوان کرد: کشورهای بحرین، عربستان، امارات، روسیه، قطر، موریتانی، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تانزانیا، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، برزیل، کوبا، ونزوئلا، صربستان، بلاروس و کرواسی از جملۀ این کشورها هستند.  

وی تاکید داشت: با این اقدام با ایران‌هراسی و بسیاری از ترفندهای جبهه استکبار مقابله می‌شود.

ضرغامی افزود: برگزاری نمایشگاه شکوه پارس دی ماه در پکن برگزار می شود و مجوز خروج ۲۱۱ قلم شی تاریخی ارزشمند از دوره عصر آهن تا دوره صفویه که اشیا بسیار ارزشمندی هستند با مراقبت کامل صادر شده و مقرر شد که دولت چین این هزینه ها را تقبل کند.

پیشنهاد ضرغامی برای لغو روادید با ۳۲ کشور

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد:  این نمایشگاه تاریخ و تمدن ایران را به کشور بزرگ چین معرفی می‌کند و در جذب گردشگران چینی که بازار مهمی است، تاثیر گذار است و نقش مهمی خواهد داشت و متقابلا بر اساس تفاهمی که با چین داشتیم نمایشگاهی هم آنها در موزه ملی ایران برگزار خواهند کرد، برگزاری این نمایشگاه برای معرفی تاریخ و تمدن ایران و ترویج مزیت های نسبی کشورمان در حوزه گردشگری بسیار موثر است.

ضرغامی گفت:من روی گردشگری تاکید دارم چون نگاه ما این است که گردشگری حق همه مردم دنیا است و ایران به لحاظ تاریخی، طبیعت، اکوتوریسم ، مردم مهمان نوازی و گردشگری سلامت از دیدینی ترین کشور هاست .