این مقام مسوول تکلیف افزایش قیمت بنزین را مشخص کرد

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به شایعه افزایش قیمت بنزین پس از حمله سایبری به سامانه‌های سوخت کشور، اظهارداشت: هیچ بحثی درباره افزایش قیمت بنزین نه در دولت و نه در مجلس مطرح نیست، مجلس و دولت فعلاً برنامه‌ا‌ی در این رابطه ندارند و افزایش قیمت بنزین فقط در حد شایعه است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این ماجرا فقط اختلال فنی در سامانه سوخت رسانی بوده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کار جهادی که در مجموعه وزارت نفت انجام شد بلافاصله پس از چند ساعت عرضه سوخت در جایگاه‌ها به صورت دستی و به طور کامل انجام شد و طبق اخبار هم به تدریج جایگاه‌های عرضه سوخت در کشور به سامانه هوشمند متصل می‌شوند و به حالت عادی بر می‌گردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه از جلسه این کمیسیون درباره حمله سایبری اخیر به سامانه‌های سوخت کشور خبرداد و گفت: امروز در کمیسیون انرژی جلسه فوق‌العاده‌ای در این رابطه برگزار می‌شود که با دعوت از مسئولین امر این موضوع به صورت جدی بررسی خواهد شد تا ابعاد ماجرا مشخص شود.

شریعتی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن از ایجاد این اختلال‌ها بازی با آرامش زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: آن‌ها به نوعی می‌خواهند ناکامی‌های خود را در میدان‌های دیگر جبران کنند و انتقام آن را از مردم بگیرند. در کنار آن هم شایعاتی مانند افزایش قیمت بنزین را مطرح می‌کنند تا بلکه بتوانند مردم را دچار نگرانی کرده و ازدحام در پمپ بنزین‌ها بوجود آورند یا احیاناً خطری برای پمپ‌های بنزین ایجاد کنند.

این مقام مسوول تکلیف افزایش قیمت بنزین را مشخص کرد

وی با اشاره به اینکه طبق قانون هدفمندی، افزایش قیمت بنزین در اختیار دولت است، افزود: اگر دولت بخواهد می‌تواند این موضوع را به صورت لایحه‌ای در بودجه بیاورد ولی فعلاً چنین چیزی وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره افزایش ناگهانی قیمت بنزین در سال ۹۸ و در زمان دولت آقای روحانی، گفت: آن که یک خطای استراتژیک بود. هیچ تصمیم اقتصادی بدون توجه به تبعات اجتماعی آن نباید اتخاذ شود و هر گونه تصمیمی که با زندگی مردم مرتبط است باید کاملاً اطلاع رسانی شود. خطای دولت آقای روحانی این بود که تصور می‌کردند با شوک درمانی می‌توانند کاری انجام دهند.

شریعتی با بیان اینکه باید با حفظ قیمت‌های فعلی به سمت نظام عادلانه توزیع یارانه‌های انرژی در کشور رفت، گفت: موضوع اصلی این است که نظام توزیع یارانه‌ها عادلانه نیست و موضوع تغییر قیمت یک بحث انحرافی است و نباید راجع به افزایش قیمت صحبت شود و آن را دنبال کرد. اول باید به سراغ عدالت محوری در توزیع یارانه‌ها رفت که تا کنون اتفاق نیافتاده و نوع برخورداری دهک‌های مختلف جامعه از یارانه‌های انرژی ناعادلانه است این را باید دنبال کرد و اینها هیچ نیازی به اصلاح قیمت ندارد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا زیر ساخت‌های توزیع عادلانه یارانه انرژی بین همه ایرانی‌ها در کشور فراهم است، تصریح کرد: زیر ساخت‌های آن فراهم است و فقط یک اراده یا اجماع داخلی می‌خواهد که این اتفاق رقم بخورد.